خبری خوش برای درخواست کنندگان سبد / بهارستان نشینان دست به کار شدند

پیگیری‌ها در خصوص افزایش‌ سرمایه شرکت های سبدگردان به نتیجه رسید.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ به دنبال انتشار اخباری مبنی بر افزایش سرمایه اولیه مجوز شرکت های متقاضی سبدگردان و با پیگیری های مجلس شورای اسلامی؛ میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس جلسه ای را در روز چهارشنبه مورخ ۱۰ آذرماه سال جاری در خصوص رفع مشکلات صدور مجوز شرکت های سبدگردان اعلام کرد.

در این خصوص مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به صدای بورس گفت: در مورد دستورالعمل جدید سازمان بورس که مبنی بر افزایش سرمایه مجوز شرکت های سبدگردان است با مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس صحبت شد که از لحاظ قانونی این ابلاغیه مشکلی ندارد و این موضوع در حیطه وظایف اعضای هیات مدیره سازمان بورس است.

وی افزود: موضوعی که مطرح است و مجلس پیگیری می کند؛ عدم شفافیت و اطلاع رسانی است . سازمان بورس باید هر نوع دستورالعملی را از قبل به فعالان بازار سرمایه اطلاع دهد نه اینکه یک مرتبه به همه درخواست کنندگان اعلام و اجبار کند که ۶ میلیارد سرمایه آنها افزایش یافته است. ‌بنابراین طبیعی است درخواست کنندگان سبد آمادگی این موضوع را نداشتند و حق هم دارند که پذیرای این موضوع نباشند.


بیشتر بخوانید:


طغیانی عنوان کرد: در مجلس دو موضوع مطرح شده است؛ نخست آنکه سازمان بورس باید سامانه ای شفاف در خصوص صدور مجوز نهادهای مالی داشته باشد و پروسه اداری درخواست کنندگان نباید ۲ سال زمان بر باشد؛ نکته مورد نظر مجلس که در وهله دوم پیگیر آن است درباره درخواست کنندگان سبد است که قبلا اقدام کرده بودند تا همان ۴ میلیارد تومان سرمایه کافی باشد و با سرمایه قبلی بتوانند مجوزهای خود را اخذ کنند؛ البته افرادی که به تازگی می خواهند درخواست نهاد مالی دهند باید طبق دستور سازمان بورس و دستورالعمل جدید اقدام کنند.

کد خبر 442290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =