سرمایه گذاران بلاتکلیف در بازارسرمایه / دولت سیزدهم هم به داد بورس نرسید

قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومانی در نوسان بود و آینده نامعلوم مذاکرات وین نیز بر سر انتظارات تورمی سنگینی می‌کرد.

صدای بورس_ مژده ابراهیمی؛ امکان کاهش در قیمت‌ها وجود دارد و پیش بینی می‌شود فردا در وضعیت معاملات احتمال ورود پول به گروه خودرویی در بازار زیاد باشد.

سهیلا نقی پور، تحلیلگر و معامله گر بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: تاکنون دولت سیزدهم در بهبود وضعیت بازارسرمایه هیچ تأثیر مثبتی نداشته است و سهامداران همچنان بلاتکلیف هستند.

وی افزود: در سال اخیر حدودا ۴۷۰ روز اصلاح داشتیم و عواملی؛ مانند افزایش نرخ بهره بانکی تاثیر منفی در بازارسرمایه داشت در کل بازار دیگر به هیچ خبر مثبت و محرکی پاسخ نمی‌دهد و اعتماد عمومی مردم در بورس از دست رفت.

نقی پور عنوان کرد: تمامی این‌ها در شرایطی رقم خورد که قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومانی در نوسان بود و آینده نامعلوم مذاکرات وین نیز بر سر انتظارات تورمی سنگینی می‌کرد. باتوجه به بالارفتن قیمت ارز باز شاهد عرضه و عدم تقاضا در بازار سرمایه هستیم و همچنان شاهد کمبود نقدینگی برای رونق معاملات و کاهش ارزش معاملات هستیم از طرفی تصمیمی هم بابت حمایت از بازار سرمایه اتخاذ نشده که در نتیجه شاخص کل در حالت نوسان قرار گرفته است.

این تحلیلگر بازارسرمایه تصریح کرد: دولت برای کنترل تورم و تامین کسری بودجه ادامه مسیر انتشار اوراق و افزایش نرخ بهره را خواهد داشت و در حال حاضر سرمایه‌های کشور در حال حرکت به سمت بازار رمزارزهاست. همچنین باتوجه به این‌که اغلب سهم‌ها ارزنده هستند، اما با شرایط بازار امکان کاهش در قیمت ها وجود دارد پیش بینی می‌شود فردا در وضعیت معاملات احتمال ورود پول به گروه خودرویی در بازار زیاد است.

کد خبر 442206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    ی روز انتخابات امریکا ی روز انتخابات ایران ی روز بودجه دولت ب مجلس ی روز ترور ی روز سالگرد ی روز شایعه خبر فوت ی روز تهدید اسراییل ی روز نوسانات دلار ی روز برجام ی روز حقوقی ی روز حقیقی ی روز برکناری مدیر بورس ی روز درگیریهای اصفهان و غیره و غیره کارشناسای عزیز لطفا نظر بی ربط ندهید بورس ب دستور دولت بالا و پایین میشه