«تملت» ۱۶ هزار میلیارد ریالی شد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت افزایش ۵۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه «تملت» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را به تصویب رساند.

به گزارش صدای بورس، ظهر امروز شنبه ۶ آذرماه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت با حضور بیش از ۸۲ درصد از سهامداران برگزار شد. طبق مصوبه مجمع مزبور، سرمایه «تملت» از ۱۱هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش یافت. با این سرمایه، «تملت» بالاترین میزان سرمایه ثبت‌شده در بین دیگر شرکت‌های تامین سرمایه فعال در بازار سرمایه را دارا خواهد بود.

مجمع شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ریاست مهدی وهاب پور و نظارت مجید احدی و هدی اثنی عشری تشکیل شد. دبیری جلسه نیز بر عهده سید روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت بود. در این مجمع گزارشی از عملکرد هیات مدیره توسط مدیرعامل ارائه شد. وی با اشاره به روند افزایش سرمایههای صورت گرفته در تامین سرمایه بانک ملت عنوان کرد: در حالی طی سال ۱۳۸۹ شرکت تامین سرمایه بانک ملت با سرمایه اسمی یک هزار میلیارد ریال تاسیس شد که در دی ماه سال گذشته این سرمایه به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه ۴۵.۴ درصدی در پیش رو گفت: در حال حاضر نیز برنامه افزایش سرمایه از ۱۱ هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار میلیارد ریال در دست است. محل تامین این افزایش سرمایه از مطالبات حال شده سهامداران از سود تقسیم شده در سال ۱۳۹۹ و همچنین آورده نقدی سهامداران است.


بیشتر بخوانید:


وی هدف از افزایش سرمایه مزبور را پذیرش تعهدات تامین مالی و ارائه خدمات جدید به بنگاههای بزرگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: کفایت سرمایه یک مبحث بسیار مهم برای شرکت های تامین سرمایه است. هر چقدر کفایت سرمایه یک شرکت تامین سرمایه افزایش یابد، به همان میزان پذیرش تعهدات شرکت بیشتر شده و قادر خواهد بود به حوزه های جدید ورود پیدا کندو درآمد بیشتری کسب کند.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه بانک ملت به عنوان مشاور عرضه، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان در انتشار یک هزار میلیارد ریال اوراق خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش فعالیت داشته است. همچنین به عنوان مشاور عرضه در کنار شرکت پالایش نفت شازند قرار داریم.

حسینی مقدم در ادامه به بررسی عملکرد مالی شرکت در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: سود خالص «تملت» در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری به بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان رسیده است. همچنین در حالی طی نیمه نخست سال جاری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از ارائه خدمات دست یافته ایم که این میزان درآمد در دوره ۸ ماهه نخست سال (تا پایان آبان ماه) به ۳۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به سناریوهای محتلف سودآوری شرکت در صورت افزایش و یا عدم افزایش سرمایه مورد بحث اشاره کرد و گفت: پیشبینی میشود در صورت تحقق افزایش سرمایه و رسیدن سرمایه «تملت» به ۱۶ هزار میلیارد تومان، درآمد عملیاتی شرکت به حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. به این ترتیب دستیابی به سود خالص ۷۷۵ میلیارد تومانی را برای سال جاری پیشبینی میکنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه با تاکید بر حمایت از سهامداران خرد شرکت، عنوان کرد: تلاش مدیریت و سهامداران عمده، پیگیری حق و حقوق سهامداران به ویژه سهامداران خرد است. چناچه قصوری در این زمینه رخ داده باشد، در تلاش برای جبران آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه بانک ملت، در نهایت مجمع فوق العاده «تملت» بعد از ارائه گزارش هیات مدیره توسط مدیرعامل، به افزایش سرمایه شرکت رای مثبت داد و به این ترتیب طبق نظر مجمع، سرمایه «تملت» از ۱۱ هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

کد خبر 442158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =