بورس‌های آسیایی نزولی و بورس‌های آمریکا صعودی شدند

در حالی که شاخص های مهم بورسی آسیا ریزش سنگینی را تجربه کردند، وال‌استریت صعودی شد.

به گزارش صدای بورس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۷ درصد رشد کرده که این رشد، دومین رشد مثبت فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می شود.

همچنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۰.۲ درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، مخارج مصرف کننده با ۶.۸ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است. بدترین عملکرد هم مربوط به تجهیزات ماشینی با منفی ۳.۷ درصد بوده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص‌ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۸۰۴.۳۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۳ درصد افزایش تا سطح ۴۷۰۱.۴۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۴ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۸۴۵.۲۳ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

آسیا سبزپوش، اروپا و آمریکا قرمزپوش شدند


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۳۱۰.۳۷ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۲۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۹۱۷.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۴۸ درصدی در سطح ۷۰۷۵.۸۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۵۶ درصد بالا رفت و به ۸۸۴۰.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۲.۷۱ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۷۴۶.۲۰ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۲.۱۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۲۱۳.۵۵ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" کاهش ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۶۵.۰۱ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۷۲ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۷۲۷۹.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 442082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =