آسیا سبزپوش، اروپا و آمریکا قرمزپوش شدند

شاخص های مهم بورسی در آسیا سبزپوش و در اروپا و آمریکا قرمزپوش شدند.

به گزارش صدای بورس، مدیران بانکی اگرچه سعی دارند بازارها را آرام نگه دارند اما به وخیم بودن اوضاع نیز اشاره دارند. رافائل بوستیک، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در آتلانتا گفته است که نرخ بهره های فعلی می توانند تا پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی افزایش پیدا کنند.

جان ویلیامز، مدیر دفتر منطقه ای نیویورک گفته است نرخ تورم در سطحی قرار دارد که مقابله با آن نیازمند زمان و حوصله خواهد بود. گری رایس، سخنگوی صندوق بین المللی پول نیز در رابطه با افزایش تورم گفت تورم بالا، کوتاه مدت نخواهد بود.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص‌ها ریزشی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۶۰۱.۹۸ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۴ درصد ریزش تا سطح ۴۶۹۷.۹۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴ درصد افزایش در سطح ۱۶ هزار و ۵۷.۴۴ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

روند نزولی بورس‌های جهانی ادامه دارد


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۲۳.۴۴ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۶ هزار و ۱۵۹.۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۴۲ درصدی در سطح ۷۱۱۲.۲۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۶۸ درصد پایین رفت و به ۸۷۵۳.۲۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۵ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۷۴۵.۸۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۰۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۴۹.۴۷ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۰۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۹۰.۰۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۹۶.۵۵ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 441731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =