۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
هفته نوسانی رمزارزها

هفته گذشته در حالی که بیت‌کوین نزدیک به ۶ درصد کاهش را تجربه کرد، Crypto.com ۱۱۹ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. همچنین قیمت Sandbox ۷۵ درصد، Elrond ۶۱ درصد و «اولانش» ۴۴ درصد افزایش یافت.

حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار؛ هفته گذشته بازار جهانی رمزارزها شاهد افت قیمت بیشتر کریپتوهای مهم و در همان حال جهش قیمت برخی دیگر بود. از میان ۵۰ رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، ۳۱ رمزارز با افت قیمت روبه‌رو شدند.

در همین حال، قیمت چند رمزارز با رشدهای چشمگیری روبه‌رو شد. بر این اساس، در حالی که بیت‌کوین نزدیک به ۶ درصد کاهش را تجربه کرد، Crypto.com ۱۱۹ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. همچنین قیمت Sandbox ۷۵ درصد، Elrond ۶۱ درصد و «اولانش» ۴۴ درصد افزایش یافت.
طی هفته گذشته ارزش بازار جهانی رمزارزها از ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد دلار به سطح ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد دلار تنزل پیدا کرد. این در حالی است که در همین ماه (نوامبر) تا نزدیکی ۳ هزار میلیارد دلار صعود کرده بود. در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۰۸ رمزارز در جهان وجود دارد که در ۴۳۱ بازار مورد معامله قرار می‌گیرند. ارزش معاملات روزانه نیز در محدوده ۱۳۰ میلیارد دلار در نواسن است. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها نسبت به رشد جهشی بیمناک هستند، هرچند در مقابل، بیشتر معامله‌گران معتقدند که بازار کریپتوها بهترین بازار برای کسب سود است. دلیل این امر جهش چندرقمی قیمت برخی کریپتوها در هفته گذشته است. به عنوان نمونه، رمزارزهای Solar Energy و ALLBI به ترتیب بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۰۰ درصد رشد قیمت را ثبت کرده‌اند. بر این اساس، گفته می‌شود که برخی رمزارزها پتانسیل جهش‌های چندرقمی را دارند.

  • هفته نامه اطلاعات بورس _ شماره ۴۲۳
کد خبر 442037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =