حمایت تهران از فعالیت های توسعه ای منطقه

رئیسی در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی گفت: ضروری است هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتری انجام شود.

به گزارش صدای بورس، رئیسی خاطرنشان کرد: هرکدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، گفت: برنامه ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت های سازمان اکو حمایت می کند، افزود: تهران برای همکاری های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور، در این دیدار خسرو ناظری گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری اجلاس سران سازمان اکو در ترکمنستان ارائه کرد.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 441958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =