۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
صعود پرقدرت دلار

پس از معرفی مجدد پاول برای ریاست بر فدرال رزرو، دلار صعود قدرتمندی را تجربه کرد.

به گزارش صدای بورس، همان طور که پیش از این نیز انتظار می رفت، دولت بایدن که از عملکرد جروم پاول، رئیس کنونی بانک مرکزی آمریکا رضایت داشت، وی را بار دیگر برای این سمت نامزد و برای اخذ رای اعتماد به مجلس سنا معرفی کرده است. پاول اگر چه در دوره ترامپ به این سمت منصوب شد اما با وی اختلافات زیادی داشت و ژانت یلن، وزیر خزانه داری که خود نیز سابقه ریاست بر فدرال رزرو را در دوره زمامداری باراک اوباما در کارنامه دارد، بارها از تمدید ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا حمایت کرده بود.

اروس، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه بروکریج ایکس ام - گفت: برای معامله گران بازار ارز رویکرد فعلی بانک مرکزی اروپا قابل درک نیست و این در بلندمدت به ضرر یورو تمام خواهد شد. انتظارات تورمی بازار با سرعت زیادی رو به افزایش است اما بانک مرکزی اروپا کماکان نه حاضر به توقف برنامه خرید اوراق قرضه شده و نه نرخ بهره را افزایش داده است. با این حال فکر می‌کنم به زودی مجبور به این کار شوند.


بیشتر بخوانید:


شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۵۲۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در این گزارش‌، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۲ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۵ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۲ به ۱.۱۲۳ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۱۴.۹۲۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۴ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 441923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =