بودجه ۱۴۰۱ تضمین کننده شاخص های کلان اقتصادی

اساس بودجه ۱۴۰۱ پرداختن به پایه اقتصاد کشور است و به حواشی آن توجهی نشده است که این عامل، تضمینی برای شاخص های کلان اقتصاد به شمار می رود.

به گزارش صدای بورس، معاون رئیس جمهور در بازدید از موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در جمع اساتید و مدیران به مباحث اقتصادی کشور اشاره کرد. میرکاظمی در این رابطه گفت: عدم کنترل شاخص های برنامه های توسعه ششم باعث شده تحولی که مد نظر بوده، بدست نیاید؛ بنابراین باید با آسیب شناسی دقیق و کارشناسی مشکلات و معضلات شناسایی شود تا در برنامه‌های بعدی تغییرات مطلوب و مثبت به دست آید. در بودجه ۱۴۰۱ سعی شده به جای پرداخت به حواشی، به متن پرداخته شود تا این بودجه تضمین کننده شاخص‌های کلان اقتصادی باشد.

وی افزود: مؤسساتی هستند که آموزش را با برنامه‌ها هماهنگ و همه نقطه نظرات و دیدگاه‌ها را جمع‌بندی کنند و راه حل درست ارائه دهند تا بسترهای لازم برای توسعه همه جانبه کشور فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اظهار امیدواری در خصوص استفاده از توان بالای اساتید و مدیران در جهت برداشتن گام های موثر و مثبت برای اعتلای کشور، مطرح کرد: زیرساخت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است، موفقیت‌هایی در حوزه توسعه آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه و اینترنت به خصوص در روستاها داشتیم؛ اما متاسفانه هنوز مردم از رفاه مناسب برخوردار نیستند.

میرکاظمی در همین راستا با اشاره به اصلاح ساختار بودجه و تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: برنامه باید قابل اطمینان و تضمین کننده شاخص‌های کلان باشد و قطور بودن یک برنامه ملاک نیست و بهتر است به عنوان نمونه ۵۰ صفحه باشد ولی تضمین کننده باشد و تا ۱۵ آذر بودجه بر مبنای واقعی نه بر مبنای ردیف محور بلکه بر مبنای برنامه محور به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.


بیشتر بخوانید:


به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری با عنوان اینکه در دولت‌های قبل درخواست مردم مسائلی نظیر اشتغال و کارآفرینی بود، افزود: بر خلاف مصارف بالایی که دولت قبل حدود ۲هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان داشته، حالا درخواست‌های مردم از سمت اشتغال به سمت معیشت رفته که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

میر کاظمی گفت: رشد اقتصادی ۰.۴ درصدی، نرخ سرمایه‌گذاری منهای ۴.۶ درصد و بهره‌وری پایین نشان‌دهنده ضرورت تغییر ریل اقتصادی است چون به اهداف برنامه پنجم توسعه نرسیده‌ایم؛ لذا با جهت گیری و برنامه‌ریزی درست و صحیح می توان گام‌های موثر و مثبت برای توسعه کشور برداشت.

کد خبر 441835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =