پیش بینی بازار فولاد در افق دور و نزدیک/ تحول و اصلاح در بورس کالا

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در انتقال آب سرمایه گذاری شود، تقسیم فرصت های سرمایه گذاری به شکل عادلانه انجام می شود.

به گزارش صدای بورس، دومین روز کنفرانس بین المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه PLANEX2021 در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

فرهاد طهماسبی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ۲ وزارتخانه اقتصاد و صنایع و معادن اگر تا پایان سال برنامه ریزی دقیقی برای کنترل تورم و مشکلات اقتصادی نداشته باشند؛ مجلس از یکی از اهرام های نظارتی خود به نفع مردم استفاده خواهد کرد.
وی افزود: در حمل مواد اولیه معدنی و صنعتی با هزینه های بسیاری مواجه هستیم باید با برنامه ریزی درست مدیریت شود.

دولت باید نقش تنظیم گری داشته باشد
این نماینده مجلس گفت: اگر در انتقال آب سرمایه گذاری شود، تقسیم فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال به شکل عادلانه انجام می شود. برای رسیدن به توسعه دولت باید نقش تنظیم گری داشته باشد.

ایراد به نحوه خصوصی سازی است

طهماسبی گفت: اگر دچار تورم افسار گسیخته در خودرو و صنایع هستیم، بخشی از آن مربوط به دولت است. اگر به معنای واقعی خصوصی سازی را انجام داده بودیم با این میزان برداشت از منابع طبیعی نباید مشکل می داشتیم. در حقیقت ایراد به نحوه خصوصی سازی است.

خانه برای هر کسی، نه برای سود

دینو چائو از شرکت Shanghai wealth supply chain LTD در کنفرانس بین المللی پلنکس بیان کرد: بحث سیاست های چین در بخش مسکن در حال تغییر است و شعار جدید این است: "خانه برای هر کسی، نه برای منفعت و سود".

انرژی باید مستمر تامین شود

مائده مزینانی، تحلیلگر ارشد بازار فولاد و مواد اولیه گفت: در سال گذشته شاهد افت و خیز شدید در تامین انرژی بودیم به شکلی که قیمت گاز به ۵ برابر رسید.
وی با بیان اینکه انرژی باید به شکل مستمر به واحدهای صنعتی برسد، گفت: یکی از مزیت های تولیدات ایران برای صادرات ارزانی انرژی و فراوانی آن بود که با گران شدن انرژی و محدود شدن منابع ، مزیت های صادراتی ایران کاهش خواهد یافت.

فرصت ها و تهدیدها در فولاد ایران

سعید بزرگی، مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس در کنفرانس بین المللی پلنکس۲۰۲۱ با اشاره به مزیت های ایران در صنعت گفت: منابع سرشار انرژی، اثر بخشی فولاد در رشد اقتصادی، از جمله فرصت های صنعت فولاد ایران است.

وی افزود: نبود امکانات زیربنایی مناسب، عدم ثبات در برنامه های کلان، نبود استراتژی مناسب برای توسعه صنعت فولاد، کمبود منابع مالی از جمله تهدیدها و چالش های صنعت فولاد در ایران است.

پیش بینی گرانی قیمت فولاد در آینده

امره اوگورسال، معاون مدیرعامل باشتوگ متالورژی ترکیه با نگاهی متفاوت بخش فولاد را مورد بررسی قرار داد و گفت: هند در حال تبدیل شدن به یک ستاره در صادرات است و ترکیه در آینده به یک تامین کننده حیاتی فولاد در سطح جهانی تبدیل خواهد شد. در دنیای جدید فولادی صادرات کمتر از چین و روسیه انجام خواهد شد.

هپکو زنده شد
اسدالله کشاورز معاون وزیر صمت بیان کرد: همکاری بین بخش معدن و صنایع معدنی باید افزایش یاید. بخش خصوصی تلاش کرد هپکو را احیاء کنیم. امروز بالغ بر ۱۲۰ دستگاه سفارش تولیدِ هپکو گرفته ایم. باید کمک کنیم هپکو جان بگیرد

پیش بینی کاهش ۲۰ تا ۳۰ دلاری قیمت فولاد در کوتاه مدت
مجتبی خجسته، عضو هیئت مدیره شرکت M7 Metals در کنفرانس بین المللی پلنکس گفت: پیش بینی می کنم قیمت فولاد در ۲ ماه آینده بین ۲۰ تا ۳۰ دلار کاهش یابد. همچنین در افق چشم انداز بلند مدت به نظر می رسد از سه ماه آینده به دلیل کمبود موجودی انبارها، افزایش هزینه انرژی، شاهد تثبیت و افزایش قیمت فولاد باشیم. در این افزایش قیمت آمریکا مستثنی خواهد بود.

عارضه یابی نظام حکمرانی

پنل تخصصی با موضوع "عارضه یابی نظام حکمرانی؛ قوانین و بخشنامه های فولادی" با حضور علی نبوی دستیار ویژه وزیر، اکبریان رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران، اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی برگزار شد.

مهرداد اکبریان، نائب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: شرایط به دلیل ادامه تحریم ها وخیم است. دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و بخشی از مسئولیت های خود را به تشکل ها واگذار کند.

ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: یکی از کارهای اصلی در کمیسیون معدن و صنایع معدنی این است که باید همه صدا ها را یک صدا کنیم تا منافع همه تامین شود.

محمد رضا بهرامن، رئیس خانه معدن هم بیان کرد: توسعه اقتصادی کشور امروز نقش اساسی در توسعه امنیت ملی دارد.

کد خبر 441650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =