۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
صعود پرقدرت دلار

شاخص دلار در برابر رقبایش بالا رفت و به بالاترین سطح در ۱۶ ماهه اخیر رسید.

به گزارش صدای بورس، پس از چندین ماه کشمکش، لایحه حمایتی عظیم یک تریلیون دلاری آمریکا با هدف تقویت سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور با امضای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به قانون تبدیل شد.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۹۷۲ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۱ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

دلار ثابت ماند


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۲ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۳ به ۱.۱۳۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۱۱۴.۷۶۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۲ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 441608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =