تفاهم اولیه برای مشارکت بانک ملت در طرح اسکان

برای مشارکت ۸۰۰۰ میلیارد تومانی بانک ملت در طرح اسکان تفاهم اولیه حاصل شد.

به گزارش صدای بورس، همزمان با تشریح جزئیات تفاهم اولیه بانک ملت و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد) بر سر سرمایه‌گذاری ۸۰۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح اسکان، توافق دیگری با بانک تجارت در حاشیه نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی برای اسان‌سازی ارائه تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بومی حاصل شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد و دبیر کمیته مسئولیت اجتماعی گروه پتروشیمی خلیج فارس در عسلویه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران استان بوشهر با اشاره به توافق گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت بر سر امضای تفاهم نامه‌ای به ارزش هشت هزار میلیارد تومان با هدف اجرای طرح «اسکان» در منطقه پارس، گفت: هدف از اجرای این تفاهم نامه سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های اسکان در لایه‌های مختلف در منطقه جنوب استان بوشهر است.

«حجت نظری» با اشاره به مذاکره با بانک ملت برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در قالب طرح‌های «بی. او. تی» و یا ارائه تسهیلات بانکی تصریح کرد: ساخت ۵۵۰۰ واحد اقامتی، احداث هتل و مجموعه‌های جانبی اسکان، با هدف اسکان حدود ده هزار نفر در عسلویه و کنگان به همراه زیرساخت‌های مناسب رفاهی، آموزشی، بهداشت و درمان، زیست محیطی، پایه‌گذاری و رعایت بالاترین استانداردهای زندگی شهری بر مبنای احداث شهرک هوشمند از دیگر اهداف اجرای این سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این حجم سرمایه‌گذاری استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های بومی و محلی استان بوشهر با اولویت عسلویه، کنگان، دیر و جم است، بیان کرد: جزئیات بیشتر این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری پس از توافق با بانک ملت اعلام خواهد شد.

«جواد گلی» مدیر نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی هم در این نشست خبری با بیان اینکه باید همه ظرفیت‌های صنعت نفت و پتروشیمی با اولویت ظرفیت‌های بومی برای بهبود شرایط کسب و کار در منطقه پارس مورد استفاده قرار بگیرد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی به منزله نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور نیست و برای استفاده از این توان و پتانسیل صرفا نگاه صفر و صدی نداریم، بلکه اعتقاد داریم باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده بهینه شود، اما اگر نیاز به تخصصی وجود داشت که در منطقه موجود نیست باید از سایر شهرها و استان‌های کشور استفاده کرد.


بیشتر بخوانید:

بازار اوراق جذاب‌تر از بازار سرمایه


رئیس هیات مدیره شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با اشاره به برگزاری دو دوره نمایشگاه‌های حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: در دوره اول ۵۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم برگزاری نمایشگاه ساخت داخل بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد با سازندگان و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی امضا شد و در نمایشگاه‌های عسلویه و ماهشهر هم این سیاست کلان با اولویت استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه ماهشهر در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی حدود ۶۱ تفاهم نامه امضا شد که از این تعداد ۳۰ درصد تفاهم نامه‌ها اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ شغل از محل اجرا و عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های آن نمایشگاه ایجاد شده که پیش بینی می‌کنیم این فرآیند در نمایشگاه عسلویه هم تکرار شود.

وی با اشاره به مشارکت بانک‌های مختلف ملت، صادرات و تجارت در نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی، توضیح داد: با توافق انجام شده با بانک تجارت مقرر شده تمامی بنگاه‌ها و شرکت‌هایی که در نمایشگاه مشارکت کردند، در صورت امضای تفاهم نامه، و طی مراحل انعقاد قرارداد با شرکت‌های پتروشیمی، تامین مالی این شرکت‌ها مشمول تسهیلات بانک تجارت شود و حتی قراردادهای امضا شده به عنوان تضامین پرداخت تسهیلات ملاک قرار گیرد.

گلی افزایش ضریب اشتغال بنگاه‌های کوچک، بومی و محلی، بهبود فضای کسب و کار، احیای کارگاه‌های صنعتی، شناسایی تامین کنندگان و ایجاد روابط همکاری بین تامین کننده و مصرف کنندگان را از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی برشمرد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی، نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه عسلویه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی از دوشنبه هفته جاری به میزبانی عسلویه با مشارکت بیش از ۲۵۰ شرکت بومی در قالب ۱۸ گروه کالایی و ۴۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در بیش از ۲۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی به مدت سه روز آغاز به کار کرده است.

کد خبر 441606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =