۲ مزیت معدنی ایران که ستاره دار شد/ فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت فولاد

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: مزیت قیمتی و در دسترس بودن گاز طبیعی ۲ فرصت صادراتی محصولات فولادی ایران بود که اکنون در حال از دست رفتن است. 

به گزارش صدای بورس، سعید بزرگی، مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس در کنفرانس بین المللی پلنکس۲۰۲۱ با موضوع صنعت فولاد؛ تهدیدها و فرصت ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی مزیت قیمتی و در دسترس بودن گاز طبیعی را ۲ فرصت صادراتی محصولات فولادی ایران برشمرد که در حال از دست رفتن است.

بزرگی بیان کرد: منابع سرشار انرژی، رقابتی بودن نسبی قیمت، بهره مندی از آب در فرایند تولید فولاد، اثر بخشی فولاد در رشد اقتصادی، فرصت ویژه صادرات فولادی، مسیر مکران برای برنامه تولید هندوستان از جمله فرصت های صنعت فولاد ایران است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: نبود امکانات زیربنایی مناسب، بی ثباتی در برنامه‌های کلان، نبود استراتژی مناسب برای توسعه صنعت فولاد، کمبود منابع مالی از جمله تهدیدها و چالش های صنعت فولاد در ایران است.
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست بیان کرد: حفاظت از محیط زیست آب و انرژی باید در معدن و صنایع معدنی در نظر گرفته شود.

بزرگی افزود: طراحی بر اساس ضعیف ترین حلقه زنجیر، نوسانات نرخ ارز و اثر آن بر روی تولید، عرضه و تقاضا، تکنولوژی های نوین، بازیافت، آلیاژ ها و بهینه سازی هزینه های تولید نکات اصلی است که باید در صنعت فولاد نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشور ها به دنبال جمع آوری ذخایر معدنی هستند، گفت: این مهم در حالی است که برنامه مشخصی از سوی ایران وجود ندارد و اگر ما با این روال پیش برویم در آینده در تامین فولاد با مشکل مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد از محصولات صبا فولاد در داخل کشور مصرف می شود. همه سفارش های خریدی که به صبا ارسال می شود، به طور قطع تامین می شود، مگر در میزان بالا که باید از کانال بورس تامین شود.

کد خبر 441603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    مطلب بسیار جالبی بود