۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
دلار ثابت ماند

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا ثابت ماند.

به گزارش صدای بورس، همزمان با افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش کمک های دولتی به کسب و کارها برای جبران خسارات ناشی از کرونا که میزان مخارج دولت آمریکا را به شدت کاهش داده است، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه اکتبر به ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم، ۱۱۹ میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بوده است. کاهش کسری بودجه به ویژه در شرایطی که تورم وضعیت مناسبی ندارد خبر خوبی محسوب می شود.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۱۱۲ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در این گزارشات‌، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

روز کم نوسان دلار


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۴۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۱۳.۹۲۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۷۹ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 441380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =