۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
بازار ۳ هزار میلیارد دلاری

بازار رمزارزها همچنان در حال بزرگ شدن است. طی یک هفته گذشته ارزش بازار رمزارزها بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به مرز ۳ هزار میلیارد دلار رسیده است.

بازار رمزارزها همچنان در حال بزرگ شدن است. طی یک هفته گذشته ارزش بازار رمزارزها بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به مرز ۳ هزار میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار و ۸۶۰ رمزارز تولید و عرضه شده‌اند که در ۴۲۹ بازار مورد دادوستد قرار می‌گیرند.

ارزش معاملات روزانه نیز از ۱۳۷ میلیارد دلار فراتر رفته است. بیت‌کوین، پادشاه کریپتوها که در تلاش است تا به ۷۰ هزار دلار نزدیک شود، بالای ۶۷ هزار دلار در نوسان است. همچنین اتریوم، دومین رمزارز محبوب با ۵ هزار دلار نزدیک می‌شود. بایننس دوباره جایگاه سوم را اشغال کرده و قیمتش بیش از ۶۴۰ دلار است. از میان ۵۰ رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار، بیشترین رشد هفتگی را «هلیوم» با ۶۷ درصد به خود اختصاص داده است. پس از آن، Crypto.com با ۳۶ سنت قیمت، بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. همچنین «اولانش»، «لایت‌کوین»، «وی‌چین» و «گراف» به ترتیب با ۳۵ درصد، ۳۴ درصد، ۲۴ درصد و ۲۱ درصد رشد قیمت، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
در همین حال، برخی رمزارزهای نوپا به رشدهای سه رقمی دست یافتند. «الونومیکس» با ۹۶۱ درصد در صدر این رمزارزها قرار گرفت. پس از آن، «بیت‌بال» حدود ۷۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. بیشترین سقوط قیمت نیز به رمزارزهای «شیل» و «شیپ» با ۹۰ درصد و ۸۲ درصد تعلق گرفت. یک ایراد بزرگ رمزارزهای نوپا و تازه‌وارد، بی‌ثبات بودن آنها چه در صعود و چه در سقوط قیمت است. به همین دلیل کارشناسان نسبت به خرید آنها هشدار می‌دهند.

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار
کد خبر 441252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =