سیگنال مثبت وزیر اقتصاد به بازارسرمایه

اعلام برنامه حمایت دولت از بازار سرمایه و سهامداران با استفاده از تقویت صندوق تثبیت بازار، تقویت بازارگردانی و بهره‌گیری از اوراق تبعی و تشویق به سهامداری غیرمستقیم سرمایه‌گذاران از سوی وزیر اقتصاد، محرک مثبتی برای بازارسرمایه خواهد بود.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ با وجود ابهاماتی که پیش‌روی بازار سرمایه است، نمی‌توان وضعیت دقیقی را برای بازار پیش‌بینی کرد، اما باتوجه به محرک‌های موثر بازارسرمایه از جمله افزایش نرخ دلار، افزایش نرخ‌های جهانی، افزایش حجم معاملات و همچنین افزایش ورود پول خریداران حقیقی به بازار که از نشانه‌های مثبت برای ادامه روند صعودی بازار هستند، انتظار داریم در صورت حمایت و مدیریت درست بازار و برگشت اعتماد سهامداران، کماکان‌ روند مثبت بازار سرمایه ادامه یابد.

سمیرا بیاتانی، تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری خط ارزش در گفت و گو با صدای بورس گفت: در هفته جاری، بازار با روند مثبت کار خود را آغاز کرد و شاهد افزایش تقاضا در گروه های بزرگ بازار بودیم که گروه خودرو نقش پر رنگ تری (لیدر) را در این افزایش ایفا کرد، اما در روز گذشته این گروه با افزایش عرضه همراه شد و امروز نیز، با معاملات منفی کار خود را آغاز کرد و در نهایت به تعادل رسید.

وی افزود: نکته جالب توجه معاملات امروز، پایداری صف‌های خرید گروه فراورده‌های نفتی بود و با این که در اواسط بازار صف‌های خرید این گروه عرضه شدند، اما در اواخر بازار اکثر نمادهای این گروه با تقاضای خوبی مواجه شدند و با صف خرید به کار خود پایان دادند؛ همچنین صنعت پتروشیمی که روز گذشته در مدار مثبت بود، امروز نیز در اکثر نمادهای خود به تعادل رسید.

بیاتانی عنوان کرد: در روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه شاخص کل پس از رشد ۱۳ هزار و ۲۹۹ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. بیشترین تأثیر مثبت را نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی از جمله شبندر، شپنا و شتران بر شاخص داشتند و می‌توان از پارسان، کچاد و فملی نیز به عنوان سهم‌های تاثیرگذاری نام برد.


بیشتر بخوانید:


تحلیلگر مشاور سرمایه گذاری خط ارزش بیان کرد: نکته مهمی که از روزهای اخیر در بازار کاملا مشهود است، انتشار اطلاعیه لغو فروش اوراق مشارکت دولتی از سوی بانک مرکزی بود. همچنین اعلام برنامه حمایت دولت از بازار سرمایه و سهامداران با استفاده از تقویت صندوق تثبیت بازار، تقویت بازارگردانی و بهره‌گیری از اوراق تبعی و تشویق به سهامداری غیرمستقیم سرمایه‌گذاران از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد، که محرک مثبتی برای بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باتوجه به موارد ذکر شده در بالا و همچنین عرضه‌های امروز و منفی شدن گروه خودرو به عنوان لیدر روزهای اخیر بازار، انتظار بازاری متعادل برای روز بعد خواهیم داشت. با وجود ابهاماتی که پیش روی بازار سرمایه است، نمی‌توان وضعیت دقیقی را برای بازار پیش‌بینی کرد، اما باتوجه به محرک‌های مؤثر بازار سرمایه از جمله افزایش نرخ دلار، افزایش نرخ‌های جهانی، افزایش حجم معاملات و همچنین افزایش ورود پول خریداران حقیقی به بازار که از نشانه‌های مثبت برای ادامه روند صعودی بازار هستند، انتظار داریم در صورت حمایت و مدیریت درست بازار و برگشت اعتماد سهامداران، کماکان‌ روند مثبت بازار سرمایه ادامه یابد. همچنین توجه به این نکته لازم است که امکان دارد بازار با اصلاحات مقطعی و انتقال سرمایه به گروه های مختلف همراه شود.

کد خبر 441179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    خدا شمارا نیامرزد که سرمایه مارا دود گردید اگر کود حیوانی میخریدیم بهتر از سهام شما بود
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    همه فرار کردند بزار وزیر به خودش سیگنال بده
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    فقط شفافیت و حذف شاخص
  • بدهکار IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    الان سهمهای بازار از قیمت یک آبنبات هم کمتر شده اگه دقت کنید سهمی مثل داراب رو بررسی کنید فقط ۹ماهه که حقوقی صف فروش ۳۰ میلیونی کذاشته که مردم پولشون رو خرج نکنن و پس اندازی باشه برای ۳نسل بعد از خود سهامدار