به دنبال افزایش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به دنبال افزایش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی، تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه بودیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار بورس، گفت: حرکت قیمت‌ها در بازار سرمایه همواره همراه با نوسان است و بازار بورس محلی برای حضور افراد ریسک‌پذیر است اما در عین حال بازدهی بیشتری نسبت به بازارهای رقیب چون بازار طلا، مسکن و سکه دارد و همین امر آینده روشنی را به سرمایه‌گذاران بلندمدت بازار بورس نوید می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

تشکیل سرمایه فاکتوری مهم در محاسبه تولید ناخالص داخلی


خاندوزی تصریح کرد: ما از ابتدای کار خود به دنبال افزایش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی، تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه بودیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خانه ملت، وی تصریح کرد: اقتصاد ایران در یکی از مهمترین نقطه‌های تحولی خود قرار دارد، بیش از یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم بی سابقه مزمن بخش عمده بنگاه‌های اقتصادی را با چالش تأمین مالی مواجه کرده است.

کد خبر 441129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =