اختلال در سامانه سوخت، باعث زیان جایگاه داران شد

اختلال سامانه سوخت در روزهای گذشته عواقبی در پی داشت و با وجود اینکه برخی جایگاه ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی ها چند روز با مشکل مواجه بودند.

به گزارش صدای بورس، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور به فروش بنزین و گازوییل در روزهای بحران اشاره کرد و گفت: هزینه های فروش بنزین و گازوییل به تفکیک روز و ساعت آمار زیان رقمی 50 میلیارد تومان را نشان می دهد.

اسدا... قلیزاده با تاکید بر اینکه همه جایگاه ها با این اختلال متحمل زیان و هزینه شدند، اظهار داشت: در این روزهای بحرانی برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد، جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌هایی متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود و همچنین بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود، ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیان های وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولان ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.

کد خبر 440979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =