۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
طلا همچنان بر مدار صعود

در پایان معاملات روز گذشته، قیمت هر اونس طلا با ۱.۴۷ درصد افزایش به هزارو ۸۱۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که بانک های مرکزی جهان همچنان مصمم به حفظ نرخ پایین بهره هستند، باوجود انتشار آمارهای قوی تر از انتظار از بازار کار آمریکا در ماه اکتبر روز جمعه قیمت طلا شاهد رشد بیش از یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۴۷ درصد افزایش به هزارو ۸۱۸ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۱.۳۰ درصد رشد به هزارو ۸۱۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.


بیشتر بخوانید:

قیمت طلا سر به فلک کشید


به گفته ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا «(واکشن محدود به آمارهای جدید بازار کار آمریکا نشان می دهد که) به رغم تقویت بازار کار این آمارها قرار نیست رویه ای را که فدرال رزرو این هفته از آن پرده برداشت تغییر دهد.» نرخ پایین بهره که هدف آن تحریک رشد اقتصادی در دوره کرونا بوده سبب شده تا قیمت طلا طی دو سال گذشته به رشد های بی سابقه ای افزایش یابد.

سیاست نرخ پایین بهره که توسط بانک های مرکزی جهان اتخاذ شده موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. روز چهارشنبه فدرال رزرو بر نظر قبلی خود مبنی بر اینکه رشد تورم گذرا خواهد بود تاکید و اعلام کرد که احتمالا نیازی به افزایش سریع نرخ بهره نیست. به دنبال این موضع گیری بانک مرکزی انگلیس نیز در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را بدون تغییر در ارقام پایین حفظ کرد.

به گزارش تسنیم، این تصمیمات سبب شد تا قیمت طلا علیرغم کاهش های اوایل هفته در مسیر ثبت رشد هفتگی یک درصدی قرار بگیرد. سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز به پایین ترین رقم حدود یک ماه گذشته رسید و سبب جذاب تر شدن بازار طلا برای سرمایه گذاران شد.

کد خبر 440956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =