تنش اقتصادی در اروپا، دلار را صعودی کرد

تنش در روابط اقتصادی اروپا، دلار را صعودی کرد.

به گزارش صدای بورس، روابط بین فرانسه و انگلیس بار دیگر رو به وخامت رفته و این مساله بدان معنا است که یورو و پوند که همین حالا نیز به دلیل تورم بالای کشورهای اروپایی تحت فشارند، روزهای سخت تری در پیش دارند.

پاریس و لندن که پیشتر بر سر مساله قرارداد زیردریایی های استرالیا با یکدیگر به مشکل خورده بودند اکنون بر سر حقوق ماهیگیری در دریای شمال، یکدیگر را به استفاده از زبان زور تهدید کرده اند. انگلیس و اتحادیه اروپا بزرگ ترین شرکای بانکی و گمرکی همدیگر هستند و این روابط در خطر قرار دارد.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۱۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار دراین گزارشات، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۶ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

دلار کم نوسان باقی ماند


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۴ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۸ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۱۴.۱۱۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۷ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 440772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =