۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
منتظر خروجی جلسه با وزیر هستیم

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: عمده ترین خروجی جلسه مدیران بازار با وزیر اقتصاد حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو خواهد بود.

صدای بورس - مریم منیری؛ نوسانات شدید بازار سرمایه باعث ترس اکثریت سهامداران شده است، با وجود اینکه یکی دو روزی است بازار رشد به خود دیده ، اما چیزی از نگرانی سرمایه گذاران کم نشده است.

علیرضا کدیور، مدیرعامل سبدگردان آسال در این‌باره به خبرنگار صدای بورس گفت: واقعیت این است که بازار سرمایه از یک سال و نیم گذشته تحت تاثیر هیجانات سرمایه گذاران حقیقی شروع به رشد کرد و بعد شاهد روند نزولی آن بودیم. این نوع از هیجانات انطباقی با متغیرهای کلان اقتصادی و تاثیر گذار بر شرکت های بزرگ ندارد. در زمانی که بازار رشد داشت و به زعم بسیاری دچار حباب بود، به اعتقاد من این رشد به دلیل رفتارهای هیجانی سهامداران حقیقی بوده که نقدینگی زیادی را وارد بازار کردند و روند نزولی یک سال اخیر و به خصوص ماه های گذشته نیز به دلیل رفتارهای هیجانی و خروج نقدینگی سهامداران حقیقی است.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تحلیل رفتار سهامداران حقیقی نسبت به روند بازار و صحبت هایی که اخیرا در خصوص حمایت از بازار شده،‌ سخت است؛اما اگر فرض را بر این قرار دهیم که وعده‌های داده شده در جلسه وزیر اقتصاد با فعالان بازار به وقوع پیوسته و اجرایی شود، می توان گفت عمده ترین خروجی این جلسه حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو خواهد بود.

کدیور با اشاره به اینکه دولت تلاش می کند قیمت خودرو در درب خروجی کارخانه با قیمت بازار آزاد یکی باشد،‌ افزود: مکانیزم انجام این کار یعنی عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: با سودده بودن صنعت خودرو در بازار سرمایه می توان شاهد رشد در کلیت بازار بود. بنا براین اگر قیمت گذاری دستوری خودرو حذف شود در کوتاه‌مدت می‌توان امید داشت بازار روند صعودی به خود بگیرد و به جو کلی بازار کمک کند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که این امر جدای از رفتارهای هیجانی سهامداران است.

کد خبر 440756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =