در جلسه وزیر اقتصاد و فعالان بازار چه گذشت؟

وزیر اقتصاد اعلام کرد: با وجود اینکه بعد از تغییر دولت ابهام در بازار سرمایه طبیعی است، ‌اما باید اقداماتی صورت گیرد تا بازار سرمایه پیش بینی پذیر شده و ابهاماتش رفع شود.

به گزارش صدای بورس، دیروز خبری مبنی بر برگزاری جلسه فوری با حضور هلدینگ ها و تامین سرمایه ها و برخی مدیران فلزی و معدنی در دفتر وزیر اقتصاد منتشر شد. پیگیری های صدای بورس از نتیجه این جلسه نشان می‌دهد،در جلسه امروز و در ابتدا وزیر اقتصاد نقطه نظرات فعالان بازار سرمایه را شنیده و سپس به نکات کلیدی اشاره کرد.

سید بابک ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه درباره این جلسه گفت: وزیر اقتصاد در ابتدای جلسه اعلام کرد با وجود اینکه بعد از تغییر دولت ابهام در بازار سرمایه طبیعی است، ‌اما باید اقداماتی صورت گیرد تا بازار سرمایه پیش بینی پذیر شده و ابهاماتش رفع شود.دومین نکته ای که خاندوزی به آن اشاره کرد در خصوص کسری بودجه بود. او معتقد است همیشه در دولت کسری بودجه وجود داشته است.

برنامه ای که برای جبران این کسری بودجه در نظر گرفته شده تامین بودجه از طریق فروش املاک و دارایی های مازاد دولت است که درهمین راستا قرار است به بازار سرمایه کمک شود.

وزیر اقتصاد به ابهاماتی که در رابطه با فروش اوراق بهادار وجود دارد هم اشاره و اعلام کرد: در این باره باید به مردم اطلاع رسانی لازم انجام شده و ارتباط مستقیم با مردم از طریق کانال های مرتبط و یا از جانب رئیس سازمان بورس برقرار شده و شفاف سازی لازم صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نکته مهی که خاندوزی در این جلسه به آن پرداخت درباره قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو بود که خبرهای خوبی در رابطه با تغییر نظام قیمت گذاری خودرو اعلام شد که بعد از تصویب نهایی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد به اوراق تبعی هم پرداخت و اعلام کرد باید اوراق تبعی روی تمام سهام ارزنده با نرخ مطلوب در بازار منتشر شود و اشخاص حقوقی حمایت لازم را از بازار انجام دهند و فروش حقوقی ها متوقف شود؛‌ هر چند که در هفته های اخیر اشخاص حقوقی بیشتر خریدار بودند تا فروشنده.

وزیر اقتصاد در پایان با تاکید بر اینکه باید با دید بلند مدت سرمایه گذاری در بازار سرمایه نگاه کرد،‌ افزود: در این صورت می توان بازار را به شکل بهتری پیش برده و شفافیت را در بازار افزایش داد.

کد خبر 440726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبا RO ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    برای اینکه حقوق‌ها از تمام سیاست‌ها خبر دار هستن میدونن که کی بخرن ولی من حقیقی نمیدونم و فقط صبر میبینم و این ضرر من میره تو جیب حقوقی
  • حمزه پویان نیا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام بنظرم ازبس باافزاییش سرمایهشرکتها سهام خورده دست مردم اماتور افتاده کنترل بازار مشکله وخروج سرمازه هنگف توسط سهامداران عمده وخصولتی ونهایت تطابق ارزشی بادلار بهتره سو سهام سالیانه پرداخت شود