نوید رشد کیفیت تا سه ماه آینده

مدیرعامل شرکت مادیران گفت: افزایش سرمایه ۱۰۸۰ میلیارد تومانی نماد مادیران تا پاییز اجرایی می شود.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه ؛ نشست خبری شرکت صنایع مادیران روز گذشته با حضور مدیران ارشد شرکت و دبیر انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری کشور برگزار شد.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت صنایع مادیران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مادیران سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت؛ در حال حاضر نیز برنامه افزایش سرمایه ۱۰۸۰ میلیارد تومانی را در برنامه خود دارد.

وی در ارتباط با تکنولوژی تولید محصولات لوازم خانگی مادیران گفت: تحریم ها شرایط واردات دستگاه و تکنولوژی را سخت کرده است اما برای ارتقای سطح تولیدات چندین دستگاه روز دنیا را که شرکت بوش نیز از آن استفاده می کند، وارد کردیم؛ هرچند شرکت واردکننده از انجام تعهدات برای راه اندازی و خدمات این دستگاه ها سر باز زد، اما نیروهای خود شرکت توانستند این دستگاه ها را وارد مدار تولید کنند و حالا کیفیت تولید محصولات به طور قطع به چندین برابر افزایش خواهد یافت.
ثقفی زمان اثر پذیری بازار از این تغییرات مثبت را تا حدود ۳ ماه دیگر اعلام کرد و گفت: به طور قطع کیفیت محصولات مادیران روز به روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل مادیرا در ادامه گفت: پشتوانه تولیدات ما هزاران سهامداری هستند که سهام شرکت را خریداری کرده‌اند، سهامداران مادیرا به زودی اثر کیفیت بیشتر محصولات این شرکت را در ارزش سهام خود خواهند دید.

وی ضمن اشاره به سخنان وزیر صمت مبنی بر حجم بالای قاچاق گفت: ۴۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران در سلطه کالاهای قاچاق است. قاچاقچیان لوازم خانگی بدون پرداخت مالیات، عوارض گمرکی و هزینه های دیگر کالاهای خود را وارد کشور می کنند اما خریداران به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش دچار مشکل می شوند.

ثقفی بیان کرد: در ۶ ماه اول سال بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محصول فروختیم و این روند ادامه دار است؛ ضمن اینکه در محصولات مادیران هیچ افزایش قیمتی رخ نداده و برنامه ای برای افزایش قیمت هم وجود ندارد.

وی با اشاره به رفتار غیرحرفه ای شرکت های لوازم خانگی خارجی اظهار کرد: پیش‌تر بیش از ۷۰ درصد بازار ایران در دست تولیدکنندگان خارجی بود. در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ شرکت‌های خارجی در یک تصمیم ناگهانی از ایران خارج شدند و دوباره برگشتند. شرکت های لوازم خانگی ایرانی باید تکنولوژی های اساسی وارد کشور کنند و دولت نقش خود را در این زمینه ایفا کند. به عنوان مثال چند شرکت داخلی که نیاز به کمپرسور دارند، باید در قالب یک گروه قرار بگیرد، وزارت صمت یکی از شرکت های اصلی تولید کننده کمپرسور را به ایران بیاورد و برای این تعداد شرکتی که در قالب یک گروه قرار گرفته اند، این محصول را تولید کند.

وی در ادامه به آفت‌های قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و گفت: قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد رانت است و بر صنایع آثار منفی دارد، این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
مدیرعامل مادیران در ارتباط با صادرات محصولات این شرکت گفت: هدف های صادراتی مادیران کشورهای منطقه است، تا کنون در زمینه صادرات تلویزیون به منطقه اقداماتی انجام داده‌ایم باید سعی کنیم جایگاه کشور از زنجیره تامین دنیا را مشخص کنیم.

قاچاق ، بحران صنعت

عباس هاشمی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه نشست خبری به بحران های این صنف اشاره کرد و گفت: قاچاق از جمله مهمترین مشکلات این صنعت است. باید دولت نسبت به مدیریت و مقابله با این معضل عزم جدی داشته باشد. علاوه بر آن برای حرکت به جلو باید قوانین و دستورالعمل های این صنعت ثبات داشته باشد و در جهت توسعه کسب و کار ها و رونق تولید باشد.

وی افزود: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی برای برنامه ریزی نیازمند اطمینان از استمرار تامین مواد اولیه است و این یک الزام مهم برای ادامه دار بودن تولید و سودآوری است.
شهین پور، یکی از کارشناسان ارشد مادیران هم در این نشست گفت: بیشترین قاچاق در صنعت لوازم خانگی مربوط به تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری است. ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولیدات داخلی مادیران مربوط به هزینه های دولتی است چرا که انواع هزینه ها از جمله مالیات، عوارض گمرکی، تامین اجتماعی و خواب پول را باید پرداخت کنیم.

سید عباس پارسا سیرت، مدیرعامل شرکت صنایع پلاستیک مادیران در حاشیه این نشست خبری به صدای بورس گفت: شرکت ما به عنوان یکی از زیر مجموعه های مادیران توانسته در ۲ سال گذشته سودآوری خوبی داشته باشد. علاوه بر تامین محصولات مورد نیاز خط تولید شرکت مادیران، از شرکت هایی همچون ایران خودرو سفارش تولید بخشی از محصولات پلاستیکی خودرو را داریم.
وی با بیان اینکه دستگاه های جدیدی برای توسعه فعالیت این کارخانه خریداری شده گفت: متاسفانه تحریم ها واردات قطعات و محصولات را سخت کرده است اما با ورود این تجهیرات میزان و تنوع تولید افزایش خواهد یافت.

کد خبر 440707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =