بلاتکلیفی بازار تا ماه آینده/ سهم بخریم؟!

تا زمانی که جهت گیری محرکه های اصلی اثرگذار بر بازارسرمایه مشخص نشود، به تبع شاهد شرایط متعادل برای بازارسرمایه نخواهیم بود.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ پیش بینی می‌شود بازارسرمایه در روز معاملاتی چهارشنبه؛ همانند بازار هفته جاری با نوسانات رو به منفی و بلاتکلیفی و عدم شفافیت از آینده نزدیک همراه خواهد بود.

اسفندیار شاه منصوری، مدیر تحلیل گروه مالی ساتا در گفت و گو با صدای بورس گفت: همان‌گونه که پیش بینی شده بود، شاخص کل بازار سرمایه در بازه ۱۳۰۰ میلیون تا ۱۶۰۰ میلیون در حال نوسان است و این شرایط احتمالا بیش از یک ماه آینده تداوم خواهد داشت، اما این دلیل بر مثبت و یا منفی شدن کل سهام در این بازه نوسانی نخواهد بود؛ بلکه برخی سهم ها که از حمایت نسبی سهامدار عمده برخوردار هستند و یا از ارزندگی لازم برخوردار هستند شرایط بهتری نسبت به دیگر سهم ها خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: از منظر نقاط و قوت و ضعف حاکم بر بازار اشاره به این نکات حایز اهمیت است که نرخ کالاها در بازارهای جهانی همچنان جذاب است و در نقاط قیمتی جذابی در حال معامله هستند، اما فضای حاکم بر بازار سرمایه داخلی به نوعی به ریسک مداخلات قیمت گذاری در صنایع تاثیر گذار همچون خودرو، پالایش، پتروشیمی و بلاتکلیفی در تعاملات سیاسی و به تبع آن عدم قابلیت شناسایی جهت‌گیری دلار و گمانه‌زنی‌ها در خصوص حذف دلار ۴۲۰۰ همگی عوامل اثرگذار بر منفی های این روزهای بازار سرمایه هستند.

شاه منصوری عنوان کرد: به عنوان نکته تکمیلی لازم است به این نقطه اشاره شود که اغلب سهم ها در نقاط قیمتی جذاب و با نسبت قیمت به سود دامنه ۵ و پایین تر هستند که جذابیت خرید را دارند و به زعم برخی تحلیلگران این قیمت ها می تواند نقاط قیمت جذاب برای ورود و نگهداری برای بازه زمانی میان مدت اعلام می دارند.

مدیر تحلیل گروه مالی ساتا تصریح کرد: بازار سرمایه در روز سه شنبه با ۵۳ سهم با صف خرید و ۱۹۱ سهم با صف فروش و مابقی سهم ها در دامنه مثبت و منفی در حال معامله بودند. همچنین پیش بینی می شود بازار سرمایه در روز معاملاتی چهارشنبه؛ همانند بازار هفته جاری با نوسانات رو به منفی و بلاتکلیفی و عدم شفافیت از آینده نزدیک همراه خواهد بود.

به گفته وی تا زمانی که جهت گیری محرکه های اصلی اثرگذار بر بازار سرمایه مشخص نشود، به تبع شاهد شرایط متعادل برای بازار سرمایه نخواهیم بود.

کد خبر 440442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =