رشد ۳۳۶ واحدی شاخص کل/ حقوقی‌ها ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارم آبان‌ماه، با رشد ۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ رشد ۳۳۶واحدی شاخص کل (۰.۰۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز یک درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۷۲۰میلیارد تومان رسید.
نمادهای شپدیس، نوری و فولاد بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎


بیشتر بخوانید:


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۹۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وپارس، شفن و شاراک لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به اتکای، شپدیس و رانفور معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پارسیان معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه اتکایی ایرانیان با برتری ۸۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.

 رشد ۳۳۶ واحدی شاخص کل/ حقوقی‌ها ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

کد خبر 440433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =