۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
سومین روز عقب نشینی دلار

برای سومین روز پی‌درپی ارزش دلار مقابل ارزهای مهم دیگر در جهان کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، ادامه بالا ماندن نرخ تورم در سطح جهانی به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز تبدیل شده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا با بیان اینکه این نهاد به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه خود خاتمه خواهد داد نسبت به بازگشت تورم آمریکا به محدوده دو درصدی تا سال آینده ابراز امیدواری کرده است. از طرف دیگر اما جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در یک پیام توییتری عجیب نوشت: ابرتورم همه چیز را عوض خواهد کرد. به زودی ابرتورم در آمریکا و بعد از آن در سایر نقاط جهان اتفاق خواهد افتاد.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۵۸۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۱ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

سود و زیان افت دلار


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۶ به ۱.۱۶۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۱۳.۴۸۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۴ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 440325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =