بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

سرمایه‌گذاری در این گروه از لحاظ بنیادی در میان‌مدت برای سرمایه گذاران ضررده نبوده و می‌تواند از نوسان‌های مثبت این گروه استفاده کنند.

وحید بلالی، صدای بورس؛ گروه بانک و موسسات اعتباری، همانند خودرویی ها درگیر پرونده برجام بوده و از این نگاه آسیب های جدی دیده اند، شرایط کلی بانکداری کشور خوب نبوده و بانک های مختلف کشور با زیان انباشته های زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما در بین بانکی ها نیز نمادهای بهتری هستند که زیان انباشته کمی دارند و سودسازی خوبی را هم در شرایط سخت فعلی ایجاد کرده اند.

البته زیان انباشته بانک ها را می توان با فرمول تجدید ارزیابی و بهره ور کردن صنعت بانکی به حداقل رساند و بسیاری از بانک ها را از همین محل به سودآوری رساند، بانک های کشور شعبات بسیاری داشته که در شرایط فعلی و با توجه به گسترش بانکداری الکترونیکی این شعبات بازده نداشته و می توان با کاستن بسیاری از آنان و فروش اموال بانکی و کاستن از بدهی ها شرایط بانکداری کشور را رو به بهبود کرد.

فقدان نگاه بانکداری تخصصی، نرخ بهره بالا ، دولتی بودن بانکها و مکلف کردن بانکها برای پیروی از دولت برای موارد مختلف اعم از کسری بودجه و... اصلی ترین مشکلات نظام بانکداری کشور بوده که باید برای آن چاره ای اندیشید و صرفا تجدید ارزیابی از محل افزایش نرخ ارز و از محل فروش دارایی راهکار مناسبی برای جبران زیاندهی بانکها نبوده و این عامل در کوتاه مدت و میان مدت تنها جوابگو است و دولت باید برای آن برنامه ریزی کند، البته ذکر این نکته ضروری است که سرمایه گذاری در این گروه از لحاظ بنیادی در میان مدت برای سرمایه گذاران ضررده نبوده و می توانند از نوسان های مثبت این گروه استفاده کنند.

البته PبهE متوسط این گروه ۵.۳۹ بوده که عدد مناسبی است در این گروه نیز نمادهایی هستند که P بهE ۳ دارند که نشان از معامله این نمادها زیر ارزش ذاتی است، به عنوان نمونه وتجارت، وبصادر و دی PبهE در محدوده ۳ داشته و P بهE وبملت عدد ۴.۹ بوده که عدد مناسبی است. سه نماد سمایه، و زمین و وشهر هم در این گروه با P به E منفی مواجه هستند، شرایط بنیادی هر کدام از نمادهای این گروه با دیگری متفاوت بوده اما در این میان نمادهای بانک تجارت، صادرات و دی به عنوان لیدرهای این گروه در حال معامله هستند و شرایط نسبتا بهتری در رابطه با نمادهای این گروه از لحاظ بنیادی دارند.

ارزش بازار بانکی ها در پایان معاملات سه شنبه به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش شناور این گروه نیز ۱۵۵ هزار میلیارد تومان بود، ارزش معاملات این نمادها در روز سه شنبه ۱۴۸ میلیارد تومان بود که مقدار زیادی نیست و نسبت به روزهای قبل حجم و ارزش معاملات کمتر بود.

تحلیل تکنیکال
شاخص بانک در تایم فریم هفتگی یک الگوی مثلث ساخته که در این هفته با کف کانال حمایت و به سمت بالا پرتاب شده و باید دید این حمایت ادامه خواهد داشت یا خیر؟

بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

البته طبق تصویر فوق حمایت کانال با حمایت پیوت لاین صفر هم زمان شده و اعتبار این نقطه حمایت را بالا برده است که باید دیدبا گذر از آن می تواند ابتدا از سد مقاومت های r پیوت لاین( مقاومت های آبی رنگ) و سپس مقاومت اصلی کانال بگذرد یا خیر

حال با نگاه ریزتر شاخص بانکی ها را در تایم فریم هفتگی می بینیم، طبق تصویر زیر در تایم فریم ماهانه ابرکومو آینده سبز شده است و کندل ماهانه اخیر توسط کیجون(آبی رنگ) به سمت بالا حمایت شده است.

بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

طبق تصویر زیر تنکان(زرد رنگ) گارد ریزش را متوقف کرده و تمایل دارد حالت موازی را حفظ کند، در کیجون(آبی رنگ) هم یک واگرایی کوچک مثبت به سمت بالا دیده می شود، کندل ریزشی آخر هم دارای بدنه متوسط بوده که نشان از کم بودن شدت ریزش در ماه اخیر است، اگر نمادهای بانکی همین حالت را بتوانند حفظ کنند می توان امیدوار بود که از این مثلث نوسانی به سمت بالا خارج شده و یک نوسان خوب را عاید سرمایه گذاران کنند.

در میان اندیکاتورها در تصویر زیر تنها استوک استیک واگرایی مثبت در تایم فریم ماهانه را تایید کرده و بقیه اندیکاتورها همچنان گارد ریزشی را حفظ کرده اند.

بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

البته طبق تصویر فوق RSI در حال نزدیک شدن به نقطه ۳۰ بوده و در این نقطه می تواند یک واکنش قوی را شاهد باشیم، هم زمان شدن حمایت های کف کانال و RSI می تواند نوسان مثبت در بانکی ها در این هفته ایجاد کند.

بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

طبق تصویر فوق در دو هفته گذشته حجم پول وارد شده در بانکی ها مثبت بوده و در هفته اخیر حجم منفی شده البته قدرت کمتری نسبت به هفته های سبز دارد.

بانکی ها نوسان مثبت می‌دهند؟

با بررسی هفتگی شاخص بانکی ها به این نتیجه می رسیم اگر بانکی ها در این هفته و هفته آینده حمایت شوند می توانند بازده ۱۵ درصدی را عاید سهامداران خود کنند، سقف مثلث هفتگی ۱۵ درصد بوده و باید با قدرت آن را بشکند که بعید است در شرایط فعلی بتواند آن را بشکند مگر اینکه اخبار بسیار خوبی از برجام در این هفته ها منتشر شود.

کد خبر 440196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =