صدرنشینان ادامه سال چه صنایعی هستند؟!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آن دسته از شرکت های سرمایه گذاری که در آنها نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی ها بین محدوده ۶۰ تا ۷۰ درصد است در جایگاه ارزنده‌ای قرار دارند.

مرضیه حیدری_صدای بورس: به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه در حال حاضر بازاری طبیعی و منطقی است و امید بازار بر روی صنعت های خودرو، پتروشیمی و کانه‌های فلزی است.

ابراهیم سماوی ،کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس ضمن بیان این مطلب به نوسان های اخیر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار سرمایه دچار یکسری‌ ریسک‌ها شده است؛ در ابتدا با توجه به اینکه دولت جدید پیش از اینکه سکان را در دست بگیرد وعده و وعید هایی داد که خیلی از آنها همچنان عملی نشده است بنابراین بحث عدم اطمینان به دولت جدید مطرح است. دومین موضوع، پیش بینی نرخ دلار است که وجود یکسری سیگنال‌ها مبنی بر انجام مذاکرات باعث شده که سرمایه گذاران سعی‌شان بر این باشد که محتاطانه به این بازار ورود پیدا کنند.
سماوی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر بازار فرسایشی بوده، تصریح کرد: سهامداران به بازدهی سهم های ۱۰ تا۱۵ درصدی نیز قانع‌اند و زمانی که سهامشان به حداقل ۲۰ درصد بازدهی می‌رسد ترجیحشان براین است که بازدهی خود را محقق کنند.

این کارشناس بازار سرمایه به موضوع روند بازار هم پرداخت و گفت: بازار در حال حاضر به دو صورت روند دار و بدون روند است؛ حالت بدون روند هم یکی از حالت های مرسوم بازار است که در آن نقدینگی بین گروه های مختلف در حال چرخش است که بازار حالتی نوسان دار پیدا می کند.

وی افزود: البته عموما بازار حالت طبیعی دارد زیرا تابلو بازار یک‌دست قرمز است و این نوسانات هر چند که روندی بنیادی ندارد اما به‌نظر می رسد که روندی طبیعی و منطقی دارد.


بیشتر بخوانید:


در ادامه سال سهم چی بخریم؟

وی در ادامه به صنعت‌های پیشرو اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو به علت اینکه با کاهش قیمت همراه بوده از منظر قیمتی و تکنیکال پتانسیل رشد را دارد و با توجه به رشد نرخ‌های جهانی صنعت کانه‌های فلزی مانند مس، روی، سرب و در آخر سنگ آهن باید مورد توجه سهامداران قرار بگیرد، همچنین پتروشیمی ها به ویژه تولید کنندگان اول اوره‌ای ها و متانولی ها با توجه نرخ‌های جهانی برای بلند مدت توصیه می‌شود.

همچنین آن دسته از شرکت های سرمایه گذاری که درآنها نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها بین محدوده ۶۰ تا ۷۰ درصد است در جایگاه ارزنده ای قرار دارند.
سماوی در آخر گفت: در حال حاضر با توجه به بحث‌های اخیر شرکت بورس، نوسانات قیمتی غیرمنطقی که نمادهای بورس کالا و بورس انرژی و... داشتند مقداری عدم اطمینان بیشتری به بازار تزریق شده است‌.

کد خبر 440184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    به نظر میرسد برخی از مردم که میخواستند یک شبه پول دار بشن نتوانستند پول مفت از چنگ حقوقی ها در بیاورند یعنی بازار سرمایه را نمی شناختند فکر کنم همه بازنده ها از بازار خارج شدند اندکی مانده آنها هم به نظر می رسد سهامدار خوبی باشند بازار از این به بعد باید نرمال باشد
  • hajar297 IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    خودرویی با کاهش قیمت ؟؟؟؟مهندس پولهام سوخت تو خگستر نابودم کرد ۸۵ درصد ضرر ۱۵ درصدم مونده و در عوض همه چی حداقل ۵ برابر شده یعنی کل پولهام سوخت سوخت زحماتم به باد رفت