زاکانی: تهرانی‌ها تفاوت جدی را در شهر خواهند دید

زاکانی خبر از تغییرات جدی در شهر تهران در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ را داد.

به گزارش صدای بورس علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: با برنامه‌ریزی که برای شش ماهه دوم سال انجام داده‌ایم شهروندان تهرانی تفاوت جدی را در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ خواهند دید و در واقع شهر تهران در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ متفاوت از شش ماهه اول سال خواهد بود.

شهردار تهران در جریان هفدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: قریب به یک ماه و نیم است که بنده افتخار شهردار شدن پایتخت را دارم و در این مدت اساس کار ما تعامل با شورای شهر بوده است.

وی تصریح کرد: نه بنده و نه شورا به دنبال کار سلیقه‌ای نیستیم و شهر هم این مسئله را نمی‌طلبد و ما برای آینده یک افقی را ترسیم کردیم که گام به گام به سمت آینده مطلوب پیش خواهیم رفت و البته در ابتدا باید شرایط خود را می‌سنجیدیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی ۲۶ روزه و تا پیش از صدور حکم بنده از سوی وزیر کشور در آن مقطع زمان مناسبی برای شناخت شهر تهران وجود داشت. البته بنده پیش از این نیز درباره پایتخت شناخت داشتم اما باید به موضوعات اشراف کاملتری پیدا می‌کردم و در آن بازه ۲۶ روزه جلسات مستمری را با رؤسای شرکتها و سازمانها، معاونین شهرداران نواحی برگزار کردیم و در آن جلسات بیش از اینکه بنده صحبت کنم شنونده بودم.


بیشتر بخوانید:

شهردار تهران انتخاب شد


زاکانی با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ کارگروه خاطرنشان کرد:‌ این ۱۰ کارگروه مکلف شدند شرایط فعلی را مبتنی بر آینده مطلوب بررسی کنند و نتایج خود را اعلام کردند و فاز شناخت ما در این مرحله به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش شهرداری در مقطعی که بنده شهردار شدم پرداخت حقوق و دستمزد به کارمندان شهرداری بود گفت: این مسئله در دو سال گذشته نیزن چالشهای جدی را برای مدیریت شهری گذشته به وجود آورده بود به طوری که پرداخت حقوق از ۲۸ ماه شروع و تا ۱۵ ماه طول می‌کشید.

شهردار تهران ادامه داد: با این شرایط ما شرمنده کارمندان می‌شدیم و تلاش ما بر این بود که با برنامه‌ریزی و از طریق معاونت اقتصادی شهرداری پرداخت دستمزد و حقوق‌ها را منظم انجام دهیم و توفیق پیدا کردیم تا پرداخت حقوق‌ها را در همان تایم تعیین شده و ۲۸ ماه برسیم بدون اینکه یک اپلیسون خلاف کنیم.

به گزارش تسنیم، زاکانی ادامه داد: کار ویژه‌ای که مدنظر مدیریت شهری قرار گرفته است در دو هفته قبل آغاز کردیم مسئله فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و ان‌شاءالله چهره شهر بعد از سالیان سال یک چهره دیگری را خواهد داشت و ان‌شاءالله در بحث ساماندهی معتادان متجاهر و کودکان کار اقدامات موثری را انجام خواهیم داد اگرچه این وظیفه شهرداری نیست اما در آینده نزدیک می‌خواهیم آنگونه خدمت کنیم که این افراد را بسازیم و به جامعه برگردانیم اگرچه این کار زمان خواهد برد.

کد خبر 440166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =