بررسی نمادهای سیمانی؛ نوسان ۱۸ ماهه پایان می یابد؟

نکته مثبت گروه سیمانی ارزش بالای معاملات نسبت به ارزش شناوری و ارزش بازار است.

به گزارش صدای بورس، گروه سیمان یکی از گروه‌های نسبتا کوچک بازار سرمایه بوده که ارزش بازار این گروه در معاملات روز دوشنبه به ۸۹۹۵۹ میلیارد تومان رسید، این گروه ارزش شناوری پایینی دارد و برای هیجان زدگی در بورس( صف خرید یا صف فروش) بهترین گروه است. ارزش شناور این گروه ۲۱۴۶۲ میلیارد تومان بوده که نصف شناور آزاد گروه خودرویی، تقریبا برابر با گروه دارویی و غذایی است.

نکته مثبت گروه سیمانی ارزش بالای معاملات نسبت به ارزش شناوری و ارزش بازار است، ارزش معاملات دوشنبه گروه سیمانی ۹۵ میلیارد تومان بود که در بازار نوسانی رکورد بدی نیست، ورود پول هوشمند به این صنعت در روز دوشنبه ۹.۹میلیارد تومان بوده و خروج پول هوشمند نیز ۸ میلیارد تومان است، که برآیند این دو ۱.۹ میلیارد تومان ورود پول هوشمند است.

قدرت خریدار به فروشنده این گروه نیز در معاملات دوشنبه ۱.۲ میلیارد تومان است، ضریب نقدشوندگی گروه سیمانی برای هر نماد متغیر بوده اما بیشتر نمادهای این گروه ضریب نقدشوندگی خوبی دارند، اما نمادهایی هم در این گروه وجود دارند که ضریب نقدشوندگی بسیار ضعیفی دارند.


بیشتر بخوانید:

خودرویی ها در تردید و ابهام؛ کف قیمتی و نگاه بازار به برجام


PبهE متوسط این گروه ۹.۶۷ بوده که با توجه به سرکوب قیمتی نمادهای سیمانی در سال های مختلف میزان خوبی است، با توجه به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت مسکن این صنعت با افق روشنی روبرو بوده و لیدرهای این گروه وضعیت خوبی دارند.

به عنوان مثال EPS ساخته شده توسط نماد سمازن ۱۷۲۶ بوده که رقم بسیار مناسبی است، PبهS نماد سمازن هم عدد ۳.۰۲ بوده که رقم جذابی است.

لیدر دیگر گروه سیمانی ستران بوده که EPS آن برابر ۱۶۲۱ و PبهS آن برابر ۴.۱۹ است. بقیه نمادهای این گروه EPS و PبهS خوبی ساخته اند، به عنوان مثال سصوفی EPS ۲۰۵۹ و PبهS ۳.۱۷ دارد، سنیر EPS خوب ۳۶۶۷ و PبهS ۷.۱ دارد.

PبهS خوب نمادهای این گروه می تواند این صنعت را یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران قرار دهد، شناوری پایین نمادهای این گروه هم می تواند این گروه را برای صف خرید شدن در آینده جذاب کند.

تحلیل تکنیکال
برای بررسی دقیقتر شاخص سیمانی ها در معاملات دوشنبه ۲۶ مهر بررسی می کنیم:

بررسی نمادهای سیمانی؛ نوسان ۱۸ ماهه پایان می یابد؟

طبق تصویر فوق ، گروه سیمانی در تایم فریم هفتگی یک مثلث ساخته که در معاملات این هفته توانسته این حمایت را حفظ کند اگر این صنعت در وضعیت پرتقاضا قرار بگیرد می تواند یک نوسان ۲۰ تا ۲۵ درصدی مثبت را ایجاد کند و باید دید می تواند از سقف کانال بگذرد یا خیر؟.

برای بررسی از نگاه بالاتر شاخص گروه سیمانی را با شاخص کل بررسی می کنیم:

بررسی نمادهای سیمانی؛ نوسان ۱۸ ماهه پایان می یابد؟

طبق تصویر فوق شاخص سیمانی تقریبا حرکتی مانند شاخص کل داشته و حتی اندیکاتور MACD هم در دو نمودار شبیه هم است. این مقایسه نشان می دهد گروه سیمانی نسبت به گروه های کوچک و متوسط دیگر بازدهی نسبتا بهتری را عاید سرمایه گذاران خود کرده است.

بررسی نمادهای سیمانی؛ نوسان ۱۸ ماهه پایان می یابد؟

اما طبق تصویر فوق RSI به کف حمایتی خود در تایم فریم هفتگی نزدیک شده و احتمال واکنش نشان دادن به کف حمایتی کانال در این هفته برای شاخص سیمانی وجود دارد.

طبق تصویر زیر امکان واکنش دادن به حمایت خط کانال در معاملات تایم فریم ماهانه نیز وجود دارد

بررسی نمادهای سیمانی؛ نوسان ۱۸ ماهه پایان می یابد؟

طبق تصویر فوق در تایم فریم ماهانه سیمانی ها بعد از یک کندل اینگالف پرقدرت در ۱۹ ماه پیش، ۱۸ ماه با کندل های ریزشی و نوسان به سمت بالا مواجه بوده که کندل های صعودی قدرت لازم برای شکستن سقف تاریخی را نداشته اند و قدرت کندل های ریزشی بسیار بیشتر از کندل های صعودی در ۱۸ ماه اخیر بوده است.

با توجه به فروش خوب این نمادها و ساختن EPSخوب و برنامه دولت برای ساختن مسکن مهر با طرف چینی ، می توان امیدوار بود که این نمادها بعد از ۱۸ ماه نوسان در یک مثلث به سمت بالا پرتاب شوند.

کد خبر 440113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    صدای بورس دمت گرم، برای همین تحلیل تو سایت های دیگه باید کلی پول بدهی