ترس بازار از تغییرات مدیریتی / پیش بینی بازار فردا ۲۱ مهر ۱۴۰۰   

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: به نظر می رسد اگر شایعات تغییرات مدیریتی بازار امروز مخابره نمی شد، شرایط به مراتب بهتری را شاهد بودیم.

مژده ابراهیمی – صدای بورس؛ هرچند بازار سهام امروز به شدت منفی شد و شاهد تشدید روند خروج نقدینگی حقیقی ها بودیم، اما ارزش صفوف فروش تشکیل شده در بازار آنچنان بالا نبود و حقوقی ها به شدت خریدار بودند. در نتیجه همین فعالیت های حقوقی باعث شد تا شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات باشیم.
احسان خاتونی – تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری هدف حافظ در گفت و گو با صدای بورس گفت: از مدت‌ها پیش شایعه تغییرات مدیریتی در سازمان بورس به گوش می رسید؛ حتی از سلطانی‌نژاد هم به عنوان جایگزین ایشان یاد می شد. اگرچه این نوع تغییرات مدیریتی به خودی خود نمی تواند دلیلی مبنی بر ریزش بازار باشد، اما فعالان بازار معتقدند که این نوع تغییرات به دلیل تغییرات سیاست های کلان، بی تاثیر هم نیست؛ خصوصا اینکه هنوز جایگزین قطعی ریاست سازمان بورس مشخص نشده است و فعالان بازار همواره از حضور بعضی افراد در این سمت مهم بیم دارند.

متهم ردیف دوم؛ کاهش نرخ ارز

وی افزود: با شکسته شدن اولین محدوده های حمایتی در نرخ ارز در نقاط ۲۷۶۵۰ تومان، شاهد افت آن تا محدوده ۲۷۰۰۰ تومان در معاملات امروز بودیم. اخبار و گمانه هایی مربوط به شروع قریب الوقوع مذاکرات وین آن هم با برگشت عراقچی تاثیر به سزایی در کاهش نرخ ها داشت. به هر حال در رابطه با نرخ ارز، ۲۶۹۰۰ و ۲۶۰۰۰ تومان به ترتیب حمایت های بعدی نرخ ارز هستند. همچنین در یک رفتار هیجانی ممکن است نرخ ها حتی تا محدوده ۲۵۰۰۰ تومان نیز کاهش یابد، اما حمایت محدوده ۲۶۰۰۰ تومانی بسیار جدی است.
اوراق با درآمد ثابت متهم سوم؛ ریزش بازار

تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری هدف حافظ بیان کرد: امروز ثبت دومین رکورد در نسبت ارزش معاملات درآمد ثابت به کل ارزش معاملات در تاریخ بازارسرمایه ایران را شاهد بودیم. این نسبت امروز به بالای ۹۱درصد رسید؛ به عبارت بهتر امروز بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات داشتیم که حدود ۴.۶ هزار میلیارد تومان آن سهام بود و بقیه به درآمد ثابت ها اختصاص یافته بود.


بیشتر بخوانید:


پیش بینی بازار فردا

خاتونی تصریح کرد: با اینکه امروز بازار سهام به شدت منفی شد و شاهد تشدید روند خروج نقدینگی حقیقی ها بودیم، اما ارزش صفوف فروش تشکیل شده در بازار آنچنان بالا نبود. حقوقی ها نیز به شدت خریدار بودند و همین فعالیت های حقوقی ها باعث شد تا شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات باشیم. از منظر تکنیکال اما فردا روز بسیار حساسی برای بازار است.

وی افزود: هر طور شده باید در محدوده یک میلیون و ۴۰۵ تا یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی فعلی حفظ شود؛ در غیر این صورت احتمال کاهش شاخص کل تا حمایت بعدی در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی بسیار جدی خواهد شد. خصوصا اینکه بخشی از بازار سهام در حال رسیدن به کف قیمتی قبلی خود هستند و می تواند نگران کننده باشد.
به گفته وی پتانسیل های بازار برای حفظ شرایط بسیار بالاست و به نظر می رسد که اگر شایعات تغییرات مدیریتی بازار امروز مخابره نمی شد، شرایط به مراتب بهتری را شاهد بودیم.

کد خبر 439857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    مگر ارز بالا می رفت از ۲۰ ت شد ۲۸ بورس ریزش نداشت ؟ خود رییس بورس هم گفت مشکل من نیستم و بزرگش نکنید شما این وسط چی میگین چرته نظرتان هم اهمیتی ندارد و تحلیل ها همه الکی و من دراوری است بالاخره باید به بهابه و توجیهی الکی گفته شود نه ؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    مدیر ،دلاروارز،طلا، سود بانکی،مسولی صحبتی می کند،پرنده ای در آسمان پر می زند، بادی می وزد،کسی با کسی دعوا می کند.بلا خره هر اتفاقی می افتد بورس سقوط می کند کی ضرر میکند مردم بی چاره. این هم اقتصاد قوی واستوار ایران ماشاالله به دولت مردان ایران .