رئیس سازمان بورس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟/ ۵ مشکل بورس امروز ایران

نبود نقدینگی، فروش اوراق ، نقص در معاملات الگوریتمی، آسیب دیدن اعتماد مردم، تعارض در سخنان دولت مردان اقتصادی کشور مهمترین مشکلات بورس ایران است.

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ نبود نقدینگی کافی در بازار سرمایه، فروش اوراق، نقص در معاملات الگوریتمی، آسیب دیدن اعتماد مردم، تعارض در سخنان دولت مردان اقتصادی کشور در مورد قیمت گذاری دستوری و مهار تورم از جمله مهمترین مشکلات بازار سرمایه است که مدیران ارشد بورسی به آن اذعان دارند.

شهرام عجمی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار صدای بورس در رابطه با ویژگی هایی که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار باید داشته باشد، گفت: رئیس جدید سازمان بورس باید اقتدار حرفه ایی و تجربه مرتبط با بازار سرمایه داشته باشد. همچنین ارتباطات قوی با سایر ارکان و قدرت چانه زنی با مسئولان و دیگر تصمیم گیرندگان اقتصادی از جمله مهمترین خصوصیت‌هایی است که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با کمک آن‌ها می‌تواند به اهداف تعیین شده در سازمان بورس برسد.

عجمی گفت: استقلال و قدرت تصمیم گیری ۲ ویژگی دیگری است که می‌تواند سازمان بورس و اقتصاد را در بزنگاه‌ها نجات دهد.

انتظار بازار سرمایه از صالح آبادی

وی در ارتباط با تاثیر انتخاب رئیس بانک مرکزی بر بورس اظهار داشت: بانک مرکزی با توجه به سیاست های ارزی، نرخ بهره بین بانکی و نرخ سود بانکی تاثیر بسزایی در بازار سرمایه خواهد داشت. از صالح آبادی به عنوان فردی که شناخت کافی از بازار سرمایه دارد انتظار می رود هر چه سریع تر مواردی که برای بازار سرمایه حساس است را تعیین تکلیف کند.


بیشتر بخوانید:


۵ مشکل بازار سرمایه که رئیس جدید سازمان بورس باید به آن توجه کند

این کارشناس بازار سرمایه مهمترین مشکلات امروز بورس ایران را نبود نقدینگی کافی در بازار سرمایه، فروش اوراق ،نقص در معاملات الگوریتمی، آسیب دیدن اعتماد مردم، تعارض در سخنان دولت مردان اقتصادی کشور در مورد قیمت گذاری دستوری و مهار تورم دانست. رئیس جدید سازمان بورس باید به این مشکلات توجه کند.

در حالی که ناترازی در شبکه بانکی و دارایی، بدهی‌های سیستم بانکی، ناترازی در درآمد و هزینه سیستم بانکی، اضافه برداشت ها از مهمترین مشکلات بانک مرکزی است، صالحی نیا در نخستین مصاحبه‌های خود بعد از تکیه به صندلی ریاست کل بانک مرکزی، قول مدیریت تورم را داد. انتخاب ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده بازار سرمایه تاثیر بسیار دارد،‌باید ببینیم با انتصاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جهت گیری اقتصاد کشور به کدام سمت خواهد رفت؟

کد خبر 439808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گنیا DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    ویژگی ششم هم همت و پیگیری ی کانون تشکلی برای سهامداران حقیقی خرد که در تصمیم سازی و انتصابات در ی بازار ۵۰ م و با عمر ۵۰ ساله که سهامدار درسرمایه گذاری خودهیچ نقشی ندارد این کوچکترین خاصه به سرانجام برسد ودیگران ببرن بدوزند،،،
  • ناشناس. IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    چرا به بورس ایران نمی رسید ازبس اوضاعش خرابه همه رفتند طرف بورس خارج تو رو خدا یه فکری بردارید عزیزانی که از اون بلا مردم را نمی بینید که همه سرمایه شان از دست رفت
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    هیچ فرقی نمیکنه کلاسیاست دولت شده دزدی ازجیب سهامدارخرد فقط فرارازبازارسرمایه تابدبخترنشدیم
  • سلام IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    رئیس جدید بورس را در یکهفته نابودکرد
  • سلام IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    ریس جدید بانک مرکزی دریک هفته بورس را نابود کرد
  • شمس یاوری ساوجی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    بازار سرمایه را نمی‌شود بصورت جزیره ای تحلیل کرد بلکه بایستی نخست مشکلات اقتصاد کلان کشور را چاره یابی کرد ،پرواضح است که درآنصورت حل مشکلات بورس درپناه حل مشکلات کشور امکان پذیر بوده وآسان خواهد گشت .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    دزد نباشه رشوه خوار نباشه رانت خوار نباشه بی کفایت نباشه فامیلهاشو سر کار نمیاره