آینده بیت کوین به کجا می‌رسد؟

اگر چرخه رشد بیت کوین را مد نظر بگیریم شاید تا ۶ یا ۷ سال آینده قیمت بیت کوین حوالی یا بالای یک میلیون دلار باشد که این موضوع به دلیل نایاب بودن بیت کوین خواهد بود.

صدای بورس - وحید بلالی؛ بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال مدرن شناخته می‌شود که دارای کنترل غیرمتمرکز بود و برای تبادلات مالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بیت کوین برای اولین بار در یک مقاله نوشته شده توسط‌ ساتوشی ناکامونتو،به دنیا وارد شد.بعد از ظهور بیت کوین تعداد زیادی ارزهای دیجیتال دیگر وارد بازار جهانی شدند و حالا رمزارزها در یک سال اخیر با توجه ویژه به خصوص از سوی کاربران ایرانی مواجه شده است. در گفت‌وگو با رحمان امیرآبادی، کارشناس مدرس و فعال بازارهای مالی، آینده بیت کوین و سایر رمزارزها را جویا شدیم.

  • چرا بیت کوین یک مرتبه به ارزش بالایی رسید؟

    برای اینکه بتوانیم ارزش بیت کوین را به دست آوریم در ابتدای کلام از دلار برای شما مثال می زنم، در واقع در دنیای امروز دلار هیچ ارزش ذاتی نداشته و کاملا بدون پشتوانه است و چیزی که به آن ارزش داده اعتماد و توافقی است که کشورهای جهان بر روی آن دارند، اما موضوع بیت کوین با جریان دلار متفاوت است.
    دلایل زیادی می‌توان آورد که (بیت کوین) btc از دلار قوی تر خواهد بود، بیت کوین ارز دیجیتالی است که به تمام پول‌های کاغذی (پول فیات) ثابت کرده است که به طور حتم نباید هر چیز ارزشمندی قابل لمس باشد.
  • چند دلیل برای ارزشمند بودن بیت کوین را برای ما توضیح دهید.

    بیت کوین کمیاب است و تنها ۲۱ میلیون از این سکه دیجیتالی ایجاد شده که تاکنون حدودا ۱۹ میلیون از آن توسط ماینرها استخراج شده و یک ارزش ذاتی و ابتدایی دارد چون بر اساس سرمایه گذاری ماینرها بدست آمده است. از طرفی بیت کوین هر روز بیشتر از قبل پذیرفته می‌شود آن هم به دلیل نداشتن مشکلاتی که دلار از وجود آن‌ها در فشار است، مثل چاپ بیش از حد و حصر بدون پشتوانه و اثر بخشی از سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده و سیاست های فدرال رزرو. حتما می‌دانید که فعالان بازار دوست دارند ارزی را مبادله کنند که کمتر دولت ها در آن نقش داشته باشند؛ به عنوان مثال با یک خبر از یک اقتصاد و یک حادثه آن ارز بالا و پایین نشود. ضمن اینکه بخش‌پذیری btc( بیت کوین)هر بیت کوین ۱۰۰ میلیون ساتوشی است؛ به عبارت دیگر ساتوشی یکی از واحدهای بیت کوین است. هر ساتوشی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ است. بیت کوین توانایی بخش‌پذیری بیشتری نسبت به اسکناس‌های فیات دارد. در صورتی که دلار یا ریال تنها به قسمت‌های کمتری بخش پذیر هستند. به‌عنوان مثال دلار می‌تواند به سنت و یا ۰.۰۱ دلار تقسیم شود در حالی که بیت کوین تا ۸ رقم اعشار قابل شمارش است. هر یک ساتوشی برابر یک صدمیلیونیوم از BTC است.
  • و البته موضوع اعتماد هم وجود دارد.

    دقیقا؛ بیت کوین به دلیل نداشتن مشکلات دلار اعتماد و اطمینان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند که همانطور که این اعتماد و اطمینان به دلار ارزش داده است به بیت کوین نیز ارزش خواهد داد و چه بسا به خاطر نداشتن مشکلات دلار این ارزش بسیار بیشتر هم باشد. ضمن اینکه بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت غیرقابل سانسور، ارزش ذاتی دارد. به این نکته هم توجه کنید که ارز کاغذی و یا همان ارز فیات در طول تاریخ همیشه توسط دولت‌ها کنترل شده است و به همین دلیل نیز توسط همین دولت‌ها همیشه ارزش آن با چاپ بدون پشتوانه کاهش پیدا کرده است..در واقع دولت ها با چاپ پول بدون پشتوانه به صورت رنگی از مردم دزدی می‌کنند ولی بیت کوین با خاصیت خاص خود دست استعمارگران را کوتاه کرده است و نکنته آخر اینکه انتقال بدون واسطه؛ یعنی شما می توانید بدون دخالت دولت ها مقدار زیادی پول را با کارمزد بسیار پائین جابجا کنید.

بیشتر بخوانید:


  • پیش بینی شما از اعتماد مردم سراسر جهان به بیت کوین و رمزارزها چیست؟

    سال های زیادی زمان صرف شد که بشر از جابجایی کالا به کالا به تولید سکه برسد شاید بتوان گفت ۵۰۰ سال زمان صرف شد تا بشر از تولید سکه به پول کاغذی برسد،۵۰ سال زمان صرف شد تا بتواند به جای پول کاغذی از کارت‌های اعتباری بانکی استفاده کند و احتمالا ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا رمزارز به شکل فراگیر در بین عموم مردم پذیرفته شود. به اعتقاد بنده قبول رمز ارز در بین عموم مردم جامعه یک واقعیت است و نمی توان از آن فرار کرد و جزئی از سیر تکامل پول و ارز است.
  • نظر شما درباره مخالفان این رمزارز چیست؟

    شما ۲ گزینه دارید، این واقعیت را بپذیرید و دیدگاه‌تان نسبت به پول تغییر کند یا اینکه این تحول را نادیده بگیرید و بعدها مجبور به تغییر شوید.
  • به نظر شما قیمت بیت کوین در سال های آینده به چه میزانی خواهد رسید؟

    اگه چرخه رشد بیت کوین را مد نظر بگیریم شاید تا ۶ یا ۷ سال آینده قیمت بیت کوین حوالی یا بالای یک میلیون دلار باشدکه این موضوع به دلیل نایاب بودن بیت کوین خواهد بود و این موضوع پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین بسیار قابل لمس تر خواهد بود.
کد خبر 439770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =