سقف وام مسکن شناور می‌شود

محمودزاده گفت: قرار بر این است که هم سقف وام افزایش یابد و هم اینکه سود این تسهیلات براساس شرایط متقاضی شناور باشد.

به گزارش صدای بورس، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از تعدیل شرایط ثبت نام مسکن دولتی خبر داد و گفت: برای تسهیل شدن شرایط ثبت نام در مسکن ملی یا جهش تولید مسکن چندین پیشنهاد مطرح کرده‌ایم.

وی با اشاره به شروط ثبت نام برای مسکن ملی یا سایر پروژه‌های مساکن حمایتی اظهار داشت: در حال حاضر متقاضیان برای ثبت نام مسکن باید حائز ۴ شرط باشند و این چهار شرط در آیین نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ذکر شده است و ملاک عمل هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین شرط بحث متاهل بودن متقاضی یا سرپرست بودن خانوار است که البته در همین بند استثنا برای بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن وجود دارد که می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند. شرط دوم سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است. سومین شرط عدم وجود مالکیت خصوصی است که از تاریخ ۱۳۸۴.۱.۱ نباید مالک واحد مسکونی باشند و شرط چهارم دارا بودن فرم «ج» سبز است به این معنا که از اول انقلاب از امکانات دولتی در حوزه مسکن اعم از وام یارانه‌دار، زمین یا واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

محمودزاده افزود: حال اینکه شرط عدم مالکیت خصوصی که از تاریخ ۱۳۸۴.۱.۱ است ممکن است که تعدیل شود البته این شرط فعلا پا برجا است اما پیشنهاد داده‌ایم برخی از شرایط مانند همین مورد به صورت منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس شرایط منطقه این بندها در شرایط ثبت نام لحاظ یا حذف شوند.


بیشتر بخوانید:

افزایش وام مسکن روستای به ۲۰۰ میلیون تومان


معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی درباره احتمال تغییر در میزان آورده متقاضی اظهار داشت: مکانیسم ساخت واحدهای مسکونی در این طرح تامین مالی از محل آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است که تلاش شده که سهم تسهیلات را اضافه کنیم که به همان نسبت آورده متقاضی کاهش یابد.

وی گفت: باید توجه داشت که ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه و ورودی متقاضی است اما پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده مسکن و تسهیلات برعهده متقاضی است که این مبلغ طی دوره ساخت باید پرداخت شود.

محمودزاده از شروع دور جدید ثبت نام مسکن خبر داد و گفت: ثبت نام دوباره متقاضیان مسکن برای واجدان چهار شرط گفته شده از چند روز آینده آغاز می‌شود و پس از ثبت نام مراحل ساماندهی، پالایش متقاضیان و گروه‌بندی در پروژه‌ها طی خواهد شد و در نهایت متقاضی واجد شرایط و پالایش شده به پروژه‌های مورد نظر خود متقاضیان برای مشارکت معرفی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سقف وام مسکن ملی یا جهش تولید افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: قرار بر این است که هم سقف وام افزایش یابد و هم اینکه سود این تسهیلات براساس شرایط متقاضی شناور باشد. برای دهک‌های یک تا سه و مسکن روستایی حداقل سود در نظر گرفته شده که احتمالا ۴ تا ۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات هم بسته به توان درآمدی خانوار شناور خواهد بود و سقف وام برای همه گروه‌ها یکسان نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمودزاده تاکید کرد: البته مردم توجه داشته باشند که تمام این تسهیلات و امتیازات جدید شامل حال تمام متقاضیان پروژه‌های مسکن حمایتی اعم از مسکن مهر( واحدهای باقی مانده)، مسکن ملی و جهش تولید مسکن خواهد شد و از این جهت نگران نباشند.

کد خبر 439752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =