نگاهی به کارنامه ۲۰۰ روزه بازار / شاخص رشد ۱۱ درصدی ثبت کرد/ بخش اول

شاخص کل ابتدای سال جاری را در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد شروع کرد و بعد از گذشت ۲۰۰ روز از سال به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشدی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

صدای بورس- زهره فدوی؛ بازار سرمایه از نیمه مرداد ماه سال گذشته که شروع به ریزش کرد بعد از گذشت حدود ۱۰ ماه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با ریاست و مدیریت محمد علی دهقان دهنوی روی خوشی را به سرمایه گذاران نشان داد. اما سهامداران که به تازگی مجدد با بازار دلگرم شده بودند و روی اعتماد در حال بازگشت به بازار بود از تقریبا هفته پایانی مهر ماه دوباره با ریزش همراه شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که این ریزش اصلاحی جزیی است که بعد از گذشت مدتی بازار باز هم به روال صعودی خود باز خواهد گشت. شاخص کل ابتدای سال ۱۴۰۰ را در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد شروع کرد و بعد از گذشت ۲۰۰ روز از سال به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشدی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات هم در همین بازه زمانی ۲۰۰ روزه، ۸.۵۸ درصد رشد کرد. اما اوضاع برای حجم معاملات خوب نبود به این صورت که افتی حدود ۱۹ درصدی را رقم زده است.

نگاهی به کارنامه ۲۰۰ روزه بازار / شاخص رشد ۱۱ درصدی ثبت کرد/ بخش اول

در بازار موازی، سکه پیشی گرفت

از ابتدای فرودین ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ مهر ماه سال جاری سکه امامی بیشترین میزان بازدهی را با بیش از ۱۳ درصد رشد قیمتی برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته به طوری که از ده میلیون و ۴۰۶ هزار تومان در ابتدای سال به یازده میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در نیمه مهر ماه رسیده است. بعد سکه در بازار ارز دلار و یورو حدود ۱۱ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده اند به این صورت که دلار از ۲۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان و یورو از ۲۸ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسیده است. طلای ۱۸ عیار هم در دوره مورد گزارش بیش از ۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

نگاهی به کارنامه ۲۰۰ روزه بازار / شاخص رشد ۱۱ درصدی ثبت کرد/ بخش اول

کد خبر 439719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =