۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
"‌ کارا " پذیره نویسی شد

مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما گفت: با توجه به وضعیت فعلی درحوزه درآمد ثابت، اوراق بدهی و سپرده بانکی احتمال پرداخت سود ۲۰-۲۱ درصدی به صورت روزشمار است.

به گزارش صدای بورس؛ عزت‌ا... طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما گفت: این شرکت از اوایل سال ۱۳۹۰ به‌عنوان نخستین شرکت سبدگردانی در بازار سرمایه کشور از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت گرفت و در حال حاضر با سرمایه ۲۲۰ میلیارد تومان و با دارایی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سبدگردان بازار سرمایه کشور درحال فعالیت است.

وی افزود: شرکت سبدگردان کاریزما به دنبال متنوع سازی ابزارهای سرمایه گذاری خود است و درحال حاضر تعداد ده صندوق سرمایه گذاری برای سلیقه های مختلف سرمایه گذاری تاسیس شده است.

طیبی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال توسعه ابزارهای خود، هم در حوزه صندوق های قابل معامله و هم درحوزه صندوق های خارج از بورس است، گفت: بعد از تجربه مدیریت صندوق کمند که درحال حاضر بزرگترین صندوق قابل معامله بازار سرمایه کشور است، سرمایه گذاران درخواست‌هایی در رابطه با نحوه پرداخت سود و نوسانات کم صندوق داشتند که در همین راستا به دنبال تاسیس صندوق جدیدی بودیم که تقریبا در تاریخ ۱۵خرداد ماه سال ۱۳۹۸ درخواست صندوق به سازمان بورس ارائه شد که مجوز موافقت اصولی را کسب کردیم و در حال حاضر هم پذیره نویسی صندوق خواهد بود.

طیبی گفت: تفاوت این صندوق پرداخت نکردن سود است و هر دوره سود به سرمایه‌گذاری مجدد تبدیل می‌شود و سود به صورت انباشه است؛ سرمایه‌گذاران در هر زمان قادر به فروش هستند و اصل و سود را در لحظه دریافت می‌کنند.

وی در آخر افزود: با توجه به ملزم نبودن صندوق برای خرید ۱۵ درصدی سهام با حداکثر ۵ درصد هنگام مطلوب بودن شرایط بازار، ورود خواهیم کرد و همچنین بازار مدیریت سرمایه‌گذاری بیشتر در اختیار بانک‌ها و تامین سرمایه های زیر مجموعه بانک‌ها بود و رسیدن شرکتی به بخش خصوصی نشان دهنده ظرفیت بخش خصوصی است.

کد خبر 439665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =