از ۳ کشور به ایران برق وارد کردیم

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ما از سه کشور ارمنستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان برق به میزان ۶۵۰ مگاوات وارد می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به آخرین جزئیات صادرات برق ایران به خاک عراق گفت: تابستان امسال صادرات برق کشورمان به خاک عراق کاملا قطع شد. دلیل عدم صادرات برق ایران به عراق کاهش حجم آب در آن کشور و در نتیجه کاهش میزان تولید برق است.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در حال حاضر صادرات برق کشورمان به خاک عراق در صورت اعلام نیاز طرف مقابل از سرگرفته می‌شود و ما هیچ محدودیتی در این خصوص نداریم. رجبی مشهدی در خصوص صادارت برق ایران و ارمنستان هم گفت: با کشور ارمنستان هم تبادل انرژی داریم به صورتی که در شبانه روز برق را تحویل و در صورت نیاز دریافت می‌کنیم.

او بیان کرد: در حال حاضر ما از سه کشور ارمنستان، ترکمنستان و جمهوری اذربایجان برق به میزان ۶۵۰ مگاوات وارد می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:


با اشاره به کاهش صادرات برق گفت: امسال با چند وضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم که یکی گرمای زودرس بود؛ به طوری که در فروردین ماه حدود پنج درجه و در اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: در صدد هستیم صادرات برق را کاهش دهیم و یا به صفر برسانیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: تلاش‌های شبانه روزی در حال انجام است، صادرات را کاهش دادیم و حتی سعی بر آن داریم که بر اساس قراردادها صادرات را به صفر برسانیم و واردات را انجام دهیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مصرف برق در روز گذشته بیان کرد: مصرف برق در پیک روز گذشته ۴۸ هزار و ۲۸۰ مگاوات بوده است به طوری که این میزان مصرف در زمان مشابه سال گذشته: ۴۰ هزار و ۹۹۳ مگاوات است.

او در پایان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همچنین ذخیره نیروگاه‌ها نیز ۸۵۸ مگاوات، مصرف برق صنایع ۵۰ هزار و ۵۶ مگاوات و سهم تولید نیروگاه‌های تجدید‎‌پذیر ۵۳ هزار و ۷۱ مگاوات گزارش شده است.

کد خبر 439506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج علی محمد آیین IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    بر احوال تان باید گریست