لحظه به لحظه با بازار  ۶ شهریور ۱۴۰۰

هفته اول مهرماه با صعود امیدوارکننده شاخص بورس همراه بود به گونه‌ای که در اولین روز هفته شاهد رشد سی هزار واحدی شاخص کل بودیم. اما در ادامه و به دلیل تعطیلی روز دوشنبه معاملات رونق خاصی نداشت.

به گزارش صدای بورس، علی خسرو شاهی، مدیر سرمایه گذاری سبد گردان اندیشه صبا ضمن بیان مطالب بالا افزود: به نظر می رسد بسیاری از سهم‌های بازار در قیمت های جذابی برای خرید سرمایه گذاران قرار دارند و انتظار کاهش قیمت بیشتر کمی دور از ذهن است. بر این اساس احتمالا روز سه شنبه بازار متعادلی را شاهد باشیم و رفته رفته با انتشار گزارشات ماهانه طرف خریدار دست برتر بازار را داشته باشد.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#فروس

#ولیز

#پارند


🔹بیشترین عرضه بورس

#کدما

#کیمیاتک

#وملی


🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شکام

#توسن

#کاسپین


🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فرابورس

#شتوکا

#بپاس


۹:۰۰

با توجه پایان مثبت روز معاملاتی گذشته در کنار تحرکات نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی نفت انتظار می رود گروه های متاثر از جمله پالایشی ها شرایط مناسبی به خصوص در ساعات آغازین معاملات داشته باشند.


۹:۲۰

پالایشی ها امروز معاملاتی با گرایشی مثبت را تجربه می کنند.#شرانل, #شپنا, #شتران, #شبندر, #شبهرن و #شاوان مثبت و متعادل اند.#ونفت, #شزنگ, #شپاس و #شراز با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.


۹:۲۱

فلزات اساسی امروز معاملاتی متعادل را تجربه می کنند.#فجهان, #فسبزوار, #فولاد, #فملی, #فخوز, #فاسمین, #فجر, #فروی, #هرمز, #کاوه, #فولای, #کویر, #فایرا و #فسپا با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.#فمراد, #فولای, #فسرب, #فوکا, #فپنتا و #کیمیا منفی و متعادل اند.#فزرین پر عرضه ی گروه است.


۹:۲۴

بانکی ها امروز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#دی, #وتجارت, #وبصادر, #وپارس, #وسینا و #وزمین مثبت و متعادل اند.#وبملت, #ونوین, #وپست, #وپاسار, #سامان, #وملل, #سمایه و #وخاور با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۰:۱۵

روند معاملات پالایشی‌ها 

#شپنا با قیمت ۱۳۱۴ تومان با افزایش بیش از ۱ درصدی حجم معامله ۴۷ میلیونی را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۷۹ درصد و حقوقی ۲۱ درصد 

#شبندر با قیمت ۶۶۶ تومان در مثبت ۳ درصد با حجم معامله ۲۱۵ میلیونی همراه است؛ خرید حقیقی ۸۰ درصد و حقوقی ۲۰ درصد 

 #شتران با رشد بیش از ۱.۵ درصد به قیمت ۱۱۲۰ تومان رسیده و دادوستد ۴۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۷۴ درصد و حقوقی ۲۷ درصد 

 #شبریز حوالی صفر تابلو با نوسان مثبت و قیمت ۴۱۱۰ تومان حجم معامله ۳ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۹۱ درصد 

#شاوان با افزایش بیش از ۳ درصدی و قیمت ۱۱۹۹۶ تومان و #شراز با قیمت ۱۲۶۵۰ تومان با رشد بیش از ۱ درصدی در حال دادوستد است. 


۱۰:۱۸

خودرویی ها نیز امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان نسبتا مثبت داد و ستد می شوند.#خودرو, #خساپا, #خپارس, #خبهمن, #خریخت, #خزامیا, #خاهن, #خمحرکه, #ختوقا, #خوساز, #خمحور, #خمهر, #ورنا, #ختراک و #تشتاد مثبت و متعادل اند.#خگستر, #خپارس, #خشرق, #خکرمان و #خکمک با افت قیمت متعادل معامله می شوند.#خفناور و #خزر پر عرضه های گروه اند.


۱۰:۱۹

کانه های فلزی نیز معاملاتی نوسانی را تجربه می کنند.#ومعادن, #کچاد, #کگل, #اپال, #کنور و #کمنگنز منفی و متعادل اند.#کدما پر عرضه ی گروه است.#کاما, #کروی, #کبافق, #تاصیکو و #کگهر با افت قیمت متعادل اند.


۱۰:۲۰

علیرغم رشد یکپارچه پارامترهای موثر بازار همچنان اصرار به فروش دارد و پس از آغازی مثبت شاهد شدت گرفتن عرضه ها در نمادهای بزرگ هستیم.


اطلاعات بازار :

شاخص کل ۱,۴۳۰,۵۰۲        

۵۷۷۰.۱۷ واحد مثبت   

ارزش بازار۵۷,۴۷۴,۹۶۲ میلیارد ریال   

ارزش معاملات ۲۲,۹۵۱ میلیارد ریال   

حجم معاملات ۲.۴۲۳ میلیارد سهم   

نمادهای تاثیر گذار در شاخص   

پارسان ۱۴۳۱ واحد مثبت   

شبندر ۹۶۹ واحد مثبت   

فملی ۸۴۶ واحد مثبت   

وغدیر ۷۱۶واحد مثبت  

شتران ۵۹۷ واحد مثبت     

شپنا ۴۹۱ واحد مثبت   

شاراک ۲۱۲ واحد مثبت   

بیشترین حجم معاملات :   

شبندر ۲۲۷ میلیون سهم   

دی ۲۱۹ میلیون سهم   

خگستر ۱۱۲ میلیون سهم   

فجهان ۱۰۶ میلیون سهم   

خودرو ۱۰۳ میلیون سهم   


۱۰:۳۳

خدمات فنی و مهندسی نیز با گرایشی مثبت همراه اند.#خفولا و #تابا با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.#رتکو و #رنیک مثبت و متعادل اند.#تپولا پر عرضه ی گروه است.


۱۱:۲۴

رایانه ای ها امروز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#توسن #تاپکیش با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.#آپ, #مرقام, #مداران و #رکیش منفی و متعادل اند.#سپیدار, #پرداخت, #افرا, #سپ و #رتاپ مثبت و متعادل معامله می شوند.


۱۲:۰۶

حمل ونقلی ها امروز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#حسیر, #حفارس, #حگردش و #حشکوه پر عرضه های گروه اند.#حکشتی, #حریل, #حفارس, #توریل و #حتوکا منفی و متعادل اند.#حپترو نماد مورد توجه گروه و #حآفرین مثبت و متعادل است.


۱۲:۱۸

📌روند معاملات در دقایق پایانی 

شاخص کل با افزایش بیش از هزار واحدی همراه است و به ۱ میلیون و ۴۲۶ هزار واحد رسیده است.

 شاخص هم‌وزن با افت بیش از ۱۳۰۰ واحدی متاثر از جو عرضه‌ها همراه شده و در دامنه منفی قرار گرفته است.

 #پارسان #شبندر #وغدیر #فملی #شیراز #شتران در صدر شاخص‌سازان مثبت قرار دارند. 

در فرابورس شاخص کل رشد بیش از ۶۰ واحدی را تجربه کرده و نمادهای #آریا #زاگرس #شگویا #غصینو #فجهان بیشترین تاثیر مثبت بر آن را داشته‌اند. 

محصولات شیمیایی ، فرآورده نفتی و خودرو به ترتیب با ارزش معاملات ۵۶۱.۶ میلیارد تومان، ۴۳۹.۶ میلیارد تومان و ۳۵۱.۳ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معاملات را رقم زده‌اند. 


۱۲:۳۰

رشد ۷۲۹واحدی شاخص کل (۰.۰۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۵هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۳۳درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار و ۸۰میلیارد تومان رسید.
 نمادهای پارسان، شبندر و وغدیر بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۹۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد کیمیاتک، فسبزوار و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شبندر، توسن و شپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت آریان کیمیا تک معادل ۴۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری ۳۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰میلیارد تومان بود.

                                                                                                                                                      

کد خبر 439175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =