افزایش تولید  ۱۷.۱ درصدی پتروشیمی کارون

افزایش شش درصدی فروش پیش پلمیرهای MDI-base‏ کارون در شش ماه نخست امسال اتفاق افتاده است.

به گزارش صدای بورس، علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون با بیان اینکه خط MDI‏ که توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی تکمیل و راه اندازی شده، اکنون به رکورد بی‌نظیر۳ هزار و ۲۵۰ تن در میزان تولید دست یافته که ۴۷۵ تن بیشتر از رکورد ثبت شده قبلی در شهریورماه ۱۳۹۹ است، گفت: این خط در شهریور ماه سال جاری، با افزایش قابل توجه میزان تولید، به ظرفیت اسمی خود نزدیک شد که این مقدار تولید از سه سال پیش که این خط راه اندازی شده، سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: وقتی رکورد تولید در کارخانه‌ای صنعتی شکسته می‌شود، باید زنجیره‌ای از عوامل، زیر سیستم‌ها و پارامترهای مختلف و مرتبط، باهم به خوبی در کنار یکدیگر کار کنند تا این امر شکل گیرد. مدیریت تأمین زنجیره خوراک، تأمین قطعات یدکی و مصرفی، برنامه ریزی و زمانبندی مناسب، همراهی دانش و تلاش منابع انسانی، رعایت اصول ایمنی و بسیاری عوامل دیگر بایستی همچون یک سمفونی هماهنگ، دقیق و کامل نقش ایفا کنند، تا یک رکورد در تولید شکسته شود.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: افزایش تناژ تولید این امکان را به واحد بازاریابی و فروش می‌دهد، تا علاوه بر فروش محصول MDI، در بازاریابی و بازارسازی محصولاتی که دارای ارزش افزوده بیشتر و کاربردهای خاص‌تری در صنعت پلی یورتان هستند، ابتکار عمل به خرج دهد.


بیشتر بخوانید:

وعده‌های شفابخش دهنوی برای نجات بازار سرمایه!


صدیقی‌زاده ادامه داد: با توجه به تداوم و پایداری تولید MDI‏ به تولید پیش پلیمرهای MDI-base‏ پرداختیم و با برنامه ریزی و پیش بینی ظرفیت تولید این گریدها و برنامه ریزی برای عرضه بورسی این گریدها، اکنون که شش ماه از سال جاری گذشته است در جایگاهی هستیم که سهم این محصولات جدید از کل فروش پتروشیمی کارون به ۱۰ درصد رسیده و این در حالی است که در سال ۹۹ این سهم حدود ۴ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: اهمیت افزایش سهم فروش گریدهای MDI، ارزش افزوده و سودآوری بیشتر آن‌هاست و افزایش فروش آن‌ها به معنی دور شدن بیشتر از خام فروشی است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون یادآور شد: ارزیابی‌های ما در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز مصرف کنندگان مشابه، که پیش از این بازارهای خارجی و با مشکلات مختلف تأمین می‌شد بالغ بر ۱۵ میلیون دلار بوده است و اگر این تولید محقق نمی‌شد، این مبلغ باید از کشور خارج می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر درصد افزایش تولید در صنایع بالادستی مثل پتروشیمی کارون، ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تولید را در صنایع پایین دست خواهیم داشت و به همین مقدار وابستگی آن‌ها به واردات مواد خارجی کاسته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی کارون، صنعت خودرو، صنایع مبلمان و ساختمان از مهمترین صنایع پایین دست پتروشیمی کارون هستند و با تلاش‌های صورت گرفته، این پتروشیمی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت پلی یورتان، بخصوص در زمینه گریدهای تخصصی MDI- ‎base‏ بر عهده دارد.

کد خبر 439087

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مبل هم گران شد

    مبل هم گران شد

    رئیس اتحادیه مبل‌سازان و درودگران ایران گفت: با توجه به مشکلات کشور از قبیل تحریم، جنگ اقتصادی و همه این مسائل؛ تولیدکنندگان صنایع چوب و مبلمان اکنون با ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ درصد در حال کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =