بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

شاخص‌های مهم بورسی در جهان از جمله وال استریت صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که این نهاد در حال آماده کردن شرایط برای پایان دادن به سیاست های حمایتی خود است.

پاول در تازه ترین سخنرانی خود با بیان اینکه به تدریج از شدت و حجم برنامه خرید ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه در هفته توسط این نهاد کاسته خواهد شد، از پایان سیاست های حمایتی فعلی در اواسط سال آینده میلادی خبر داد. پاول در عین حال این نکته را افزود که زمان قطعی این کار هنوز مشخص نشده است.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۰۰ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۲۵۸.۳۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۹۵ درصد افزایش تا سطح ۴۳۹۵.۶۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۰۲ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۸۹۵.۶۶ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۴۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۳.۳۷ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۰۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۰۶.۷۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۲۹ درصدی در سطح ۶۶۳۷.۰۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶ درصد بالا رفت و به ۸۸۰۸۸.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۶۷ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۳۹.۴۰ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۰۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۴۷۳.۸۸ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۰.۴۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۴۴.۵۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۸۴.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 439017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =