۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
جذاب های بازار فردا را بشناسید

با توجه به ظرفیت و اصلاح قیمتی که گروه‌های  پالایشی، غذایی و دارویی داشتند به قیمت های جذابی رسیدند و P/E های پایینی را داخل خود دارند و می‌توانند جزو صنایع برتر باشند.

امیر ندیری، مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با صدای بورس:

امروز هم مانند روزهای قبل بازار منفی بود و شاخص کل به اصلاح ادامه داد.

از مهمترین دلایل اصلاح بازار می‌توان به افزایش نرخ بانکی به بالاترین حد خود در ۶ ماهه ابتدایی سال اشاره کرد که به نرخ ۱۸.۷۴ درصد رسیده است.

این افزایش کاملا به شاخص کل و بازار سرمایه ارتباط دارد و رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد مهمترین دلیل اصلاح بازار همین افزایش نرخ بهره است.

در این بین عرضه های اولیه متعدد نقدینگی بالایی نیاز دارند علاوه بر اینکه برای روز عرضه مبلغی نیاز است، افرادی برای صف نشینی و سر خطی زدن در روزهای بعد مبلغی را کنار می‌گذارند که سمت تقاضا را در بازار ضعیف می‌کند.

برخی معتقدند که پیمان شانگهای دلیل ریزش بورس است که من به این موضوع وزن نمی‌دهم.

برای بازار فردا با توجه به اینکه در پایان ساعت معاملات امروز مقداری سمت تقاضا در گروه پالایشی و برخی تک سهم ها افزایش داشت به نظر می‌رسد که فردا با وجود نزدیکی به محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در شاخص که محدوده حمایتی است بازار متعادلی داشته باشیم و حتی اکثر سهم ها رو به سمت مثبت معامله شوند.

با توجه به ظرفیت و اصلاح قیمتی که گروه‌های پالایشی، غذایی و دارویی داشتند به قیمت های جذابی رسیدند و P/E های پایینی را داخل خود دارند و می‌توانند جزو صنایع برتر باشند.

کد خبر 438838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =