پیش فروش تارا با قیمت نامشخص تخلف است

عرضه تارا با نرخ نامعلوم از امروز آغاز شده در حالی که طبق مصوبه شورای رقابت، خودروسازان مجاز به پیش فروش خودرو با قیمت نامشخص نیستند.

به گزارش صدای بورس، در اطلاعیه ای که امروز توسط گروه صنعتی ایران خودرو منتشر شده، پیش فروش محصول جدید این خودروساز با نام «تارا» بدون اعلام نرخ قطعی انجام می شود.

بر این اساس، طرح پیش فروش تارا دستی از امروز ۲۸ شهریورماه به مدت ۳ روز اجرا می شود و محصولات تولیدی از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده می شود.

این خودرو با پیش پرداخت علی الحساب ۱۴۰ میلیون تومانی عرضه می شود و طبق اعلام ایران خودرو، قیمت نهایی تارا پس از تعیین نهایی در دعوتنامه ها اعلام خواهد شد.

پیش فروش تارا با قیمت نامشخص تخلف است

این در حالی است که حدود یک ماه پیش در چهارصد و هفتاد و سومین جلسه شورای رقابت در خصوص شرایط ثبت نام و قرعه کشی خودرو توسط شرکت های خودروساز داخلی تصمیماتی اتخاذ شده بود.

بر این اساس، اعضای شورای رقابت در رابطه با نحوه اقدام خودروسازان در موضوع پیش فروش خودرو به استناد ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اکثریت آراء مقرر کردند چنانچه مراجع ذی صلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید:

ثبت نام "تارا " آغاز می‌شود


طبق مصوبه شورای رقابت، در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

طبق مصوبه شورای رقابت، خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده حق پیش فروش نخواهند داشت. به این ترتیب مشخص نیست چرا عرضه تارا پیش از تعیین قیمت نهایی صورت می گیرد؟

شورای رقابت پیشتر قیمت رسمی خودرو تارا دنده‌ای تحویل تیرماه امسال را ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرده بود.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «انتقاد حواله‌داران به قیمت‌های تحویل خودرو» نظارت بیشتر بر قیمت نهایی خودروهای عرضه شده را خواستار شدند.

کد خبر 438817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول رستمی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    باید به این عدم رعایت قانون و بی نظمی ها برای همیشه پایان داده بشه شورای رقابت هم از اهرم های بازدارنده استفاده کنه در واقع انتظار داریم کلاه شورا پشم داشته باشه!