ترس از تورم، بورس‌های جهانی را شوکه کرد

شاخص های بورسی در اروپا و آمریکا بابت انتشار اخبار مبتنی بر افزایش تورم کشورهای مختلف باعث ریزش شد.

به گزارش صدای بورس، مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به آگوست با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۰ درصد رسید تا نرخ تورم مجددا از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه فاصله گیرد.

در سطح اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۳.۲ درصد بوده که از ماه قبل ۰.۷ درصد بیشتر شده است. در مقایسه با ماه قبل، نرخ تورم در یک کشور کاهش و در ۲۵ کشور افزایش داشته است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها ریزشی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۸ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۵۸۴.۶۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۹۱ درصد کاهش تا سطح ۴۴۳۳.۹۲ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۹۱ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۴۳.۹۷ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۰ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۹۶۳.۶۴ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۱.۰۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۴۹۰.۱۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۷۹ درصدی در سطح ۶۵۷۰.۹۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۱ درصد بالا رفت و به ۸۷۶۰.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۵۸ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰.۰۵ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۰۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۹۲۰.۷۶ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۰۰ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۵۵.۹۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۶ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۷۴۰۳.۷۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 438726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =