خودرو یا بانک؛ پتروشیمی یا سنگ آهنی ها؟!/ پیش بینی بازار فردا ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:با وجود روی کار آمدن دولت جدید، ریاست کل بانک مرکزی معرفی نشده که این امر خود از ریسک های این روزهای بازار سرمایه به سبب عدم اطمینان در خصوص سیاست های پولی کشور به شمار می رود.

به گزارش صدای بورس، پوریا خالدیان، مدیر تحلیل مشاور سرمایه گذاری خط ارزش گفت: بحث مطرح شده در خصوص قیمت گذاری دستوری در صنایع سیمان و فولاد از یک طرف و اخبار پیرامون سفر رییس آژانس انرژی اتمی به ایران از طرفی دیگر، سبب شد نرخ ارز و به تبع آن جو کلی بازار سرمایه، روند نزولی به خود بگیرد؛ اما با گذشت زمان و شفاف تر شدن اتفاقات رخ داده، کم کم نرخ ارز به محدوده قبلی خود در روزهای اخیر بازگشت و به نوعی سبب شد که روند بازار سرمایه به سمت قله قبلی خود، روندی مثبت را آغاز کند.


بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه بیش از سه برابری فخوز/ تملک فولاد اکسین خوزستان


وی افزود: همانطور که اشاره شد، محرک اصلی این روزهای بازار سرمایه، نرخ ارز و به نوعی این روند بر دیدگاه معامله گران در معاملات خود اثر گذار است، اما به طور کلی با توجه به ساختار اقتصادی کشور و مواردی همچون کسری بودجه دولت، انتظار می رود در شش ماهه دوم سال ١٤٠٠ به سبب انتظارات تورمی، روندی مثبت را در پیش رو داشته باشیم هرچند همیشه باید در معاملات خود به تمامی اخبار و حواشی پیرامون رخدادهای سیاسی توجهی ویژه داشته باشیم.
این فعال بازار سرمایه ادامه داد: بصورت کلی، اگر انتظار حصول توافق جدید میان ایران و غرب را داشته باشیم، صنایع بانکی و خودرویی می توانند به سبب رفع تحریم ها، شرایط مناسبی را داشته باشند. از طرف دیگر، اگر انتظار تداوم روند فعلی را داشته باشیم، طبیعی است که صنایع دلاری محور مانند فولادی، پتروشمی و سنگ آهنی ها شرایط مطلوبی داشته باشند.

خالدیان افزود: بعد سومی هم وجود دارد؛ باید به این نکته توجه کرد که متاسفانه تا کنون با وجود روی کار آمدن دولت جدید، ریاست کل بانک مرکزی معرفی نشده است که این امر نیز خود از ریسک های این روزهای بازار سرمایه به سبب عدم اطمینان در خصوص سیاست های پولی کشور بشمار می رود.
مدیر تحلیل مشاور سرمایه گذاری خط ارزش در پایان تصریح کرد: چه در صورت حصول توافق جدید و رفع تحریم های بین المللی و چه در صورت تداوم شرایط فعلی، بازار سرمایه گزینه‌ های مناسب برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران را دارد.

کد خبر 438604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عشق IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    همه دروغگو دزد رانت خوار