روند رجیستری موبایل تسهیل می‌شود

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت رجیستری موبایل و رجیستری از مبادی حذف نمی‌شود بلکه روند آن تسهیل می‌شود.

به گزارش صدای بورس، روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره آخرین تصمیمات برای رجیستری موبایل اظهار داشت: پس از بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام و روند رجیستری موبایل قرار بر این شد که برای تسهیل روند رجیستری کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه های متولی تشکیل شود که در این راستا اخیرا نشستی برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ تصمیمی که در این نشست گرفته شد مبنی بر این بود که اتصال سامانه‌های مختلف برای رجیستر موبایل در مبادی ورودی اتصال حذف شود تا قطعی‌ها باعث اتلاف وقت مسافران در فرودگاه که معمولا به دلیل طولانی بودن سفر خسته راه هستند، نشود. بنابراین از این پس مسافران در لحظه ورود به فرودگاه امام اظهار اولیه موبایل را دارند و برای انجام مابقی اقدامات و طی مراحل بعدی رجیستری تا یک ماه فرصت به آنها داده شده است که در این مدت مشکل قطعی سامانه‌ها را هم نداشته باشند و در زمان مناسب سامانه‌های مورد نظر را بررسی کنند.

سخنگوی گمرک ایران با تاکیدبر اینکه در روند رجیستری سامانه‌ها حذف نمی‌شوند، گفت: قرار نیست ثبت اطلاعات در سامانه‌ها حذف شود بلکه در لحظه ورود مسافر به فرودگاه اگر یکی از سامانه‌ها قطع باشد دیگر باعث معطلی مسافر برای انجام تمام مراحل رجیستری نخواهد شد و مانع از ادامه کار نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:

تشکیل کارگروه برای حذف عملیات رجیستری در گمرک


لطیفی ادامه داد: سیاست ما این است که رجیستری موبایل به زمان دیگری موکول نشود چراکه ممکن است عامل ایجاد سواستفاده‌هایی شود و برای اینکه زمان مد نظر رجیستر موبایل کاهش پیدا کند گفته شده که تمام سامانه‌های رجیستری قطع و فقط سامانه گمرک در لحظه ورود مسافر به فرودگاه فعال باشد که سریع دیتا و اطلاعات ثبت شود و مسافر یک ماه زمان دارد که مابقی مراحل را تکمیل کند.

وی تاکید کرد: رجیستری موبایل و رجیستری از مبادی حذف نمی‌شود بلکه روند آن تسهیل می‌شود.

سخنگوی گمرک ایران درباره هزینه رجیستری موبایل همراه مسافر اظهار داشت: خود اقدام رجیستری هزینه‌ای ندارد اما برای ورود هر کالایی به کشور چه از طریق همراه مسافر چه کالای تجاری تعرفه‌ای در نظر گرفته شده است که مسافران باید تعرفه ورود انواع موبایل را بپردازند.

لطیفی با بیان اینکه حتی سوغاتی همراه مسافر شامل تعرفه ورود به کشور می‌شود در گفت‌وگو با ایلنا گفت: کالای همراه مسافر تا 80 دلار معاف از پرداخت هزینه تعرفه هستند که البته این معافیت سال گذشته برای کالای موبایل حذف شد بنابراین اگر مسافران هزینه‌ای پرداخت می‌کنند هزینه رجیستر نیست بلکه تعرفه ورود کالا است.

کد خبر 438588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =