با کنترل قیمت در زنجیره فولاد مخالفیم/ دولت برای برق فکر اساسی کند

سرکوب قیمتی، قیمت گذاری دستوری و کنترل قیمت در مقصد اقدام مناسبی نیست تا به حال موفق نبوده، نیست و در آینده نیز موفق نخواهد بود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ افزایش شش برابری قیمت برق بر صنعت فولادی تاثیر منفی گذاشت و عاملی بر افزایش قیمت تمام شده محصولات فولادی شد. قیمت گذاری دستوری، کنترل قیمتی در مقصد به بیان بسیاری از کارشناسان فولادی عامل دیگری است که باید مدیریت شود.

 با کنترل قیمت در زنجیره فولاد مخالفیم/ دولت برای برق فکر اساسی کند
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب گفت:
هدیه دولت می‌تواند فشار نیاوردن به مقاطع مختلف زنجیره فولاد باشد.

احمد دنیانور، رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب با اشاره به تاثیر منفی قیمت گذاری دستوری بر زنجیره فولاد در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: سرکوب قیمتی، قیمت گذاری دستوری و کنترل قیمت در مقصد اقدام مناسبی نیست، این راهکار تا به حال موفق نبوده، نیست و در آینده نیز موفق نخواهد بود، قیمت محصولات فولادی باید در مبدا مدیریت و اندازه گیری شود یعنی مواد اولیه باید قیمت گذاری شود تا محصولی با قیمت مناسب به دست متقاضی برسد. روشی که در آن بر محصول و کنترل قیمت آن تمرکز شود به طور قطع موفقیت آمیز نخواهد بود .

ایران جزء ۹ کشور اول تولیدکننده فولاد جهان

افزایش قیمت برق در سال جاری اتفاق بسیار بدی برای صنعت فولاد است، میزان تولید فولاد از ۳۸۰ هزار تن در سال ۶۸ به ۴۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ رسیده که توسعه بزرگی است و ایران را جزء ۹ کشور اول تولید فولاد جهان قرار داده است.

ورشکستگی در کمین فولادی ها

وی افزود: شرکت های تولیدی فولاد بخشی از برنامه ریزی های خود برای ایجاد خطوط تولید فولاد را بر اساس قیمت انرژی برق تدوین کرده و با آن نسبت حجم سرمایه‌گذاری را تنظیم کردند. امروز که شاهد افزایش ناگهانی ۵-۶ برابری قیمت برق هستیم، بی شک اگر فکر عاجلی برای این افزایش قیمت انرژی نشود ، شرکت های فولادی یک به یک ورشکست خواهند شد و از چرخه تولید خارج خواهند شد. دولت برای برون رفت از این مشکل باید فکر اساسی کند.


بیشتر بخوانید:


 با کنترل قیمت در زنجیره فولاد مخالفیم/ دولت برای برق فکر اساسی کند
دنیا نور: ظرفیت های توسعه ای مجموعه
فولاد جنوب تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب گفت: وزارت نیرو مطرح می کند که امکان تامین برق با ثبات را برای آینده ندارد و باید فولاد ساز ها خود ایجاد واحد های مشترک کنند که اجرای آن زمان بر است و نیاز به برنامه مدون دارد، به نظر می‌رسد که افزایش قیمت اقدام خطرناکی برای صنعت فولاد کشور است.

مهمترین برنامه شرکت فولاد جنوب در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰

وی در ارتباط با مهمترین برنامه شرکت فولاد جنوب در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: برنامه شرکت فولاد جنوب ایجاد واحدی نورد و توسعه در بخش ذوب بود که با اتفاقاتی که در موضوع برق افتاد کلیه ظرفیت های توسعه ای مجموعه فولاد جنوب تا اطلاع ثانوی متوقف شده تا تکلیف برق صنایع مشخص شود.

وی درخواست خود از دولت را این گونه بیان کرد: از دولت به عنوان دستگاه حکومتی درخواست می کنم صنعتی که در ۴۰ سال گذشته و با فشارهای زیاد تحریم توانسته رشدی این چنین داشته باشد با ایجاد قیمت بالا موجب دردسر نشود، هدیه دولت به صنعت فولاد می‌تواند کنترل قیمت برق و فشار نیاوردن به مقاطع مختلف زنجیره فولاد باشد.

کد خبر 438472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =