۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
حال خوب بورس‌های مهم دنیا

گزارش فدراسیون جهانی بورس ها اعلام کرد: داده‌های مربوط به نیمه‌ اول سال ۲۰۲۱ میلادی حاکی از روند رو به رشدی است که در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد آن بودیم.

به گزارش‌ صدای بورس، بسیاری از نماگرها در این بازه زمانی، به خصوص در قاره‌ آمریکا، رکوردهایی جدید به ثبت رساندند. عواملی چون واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید۱۹، بسته‌های تشویقی حمایتی از طرف دولت‌ها، دارایی‌های انباشته شده در دوران همه‌گیری و افزایش اعتماد نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی در این مدت منجر به تقویت بازارهای مالی نسبت به نیمه دوم ۲۰۲۰ شد.

ارزش بازارهای مالی با شش و نیم درصد افزایش در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۰، برای اولین بار از مرز ۱۱۶ تریلیون دلار امریکا گذشت.

بازارهای سهام هم در ارزش معاملات و هم حجم معاملات رکورد زدند و به ترتیب به رقم ۷۸ تریلیون دلار و ۲۱/۶ میلیارد معامله رسیدند. شایان ذکر است که فقط در ماه مارس ۴/۸۵ تریلیون دلار به ارزش این بازارها اضافه شد.


بیشتر بخوانید:


افزایش سرمایه از طریق عرضه‌های اولیه نیز با افزایش ۸۳/۷ درصدی نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۲۰، رکوردهای جدیدی معادل ۲۵۲/۵ میلیارد دلار در قاره آمریکا و ۴۵/۸ در منطقه‌ی EMMA (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا) به ثبت رساند.

با وجود اینکه تعداد عرضه های اولیه انجام شده در سطح جهانی با افت ۶/۲ درصدی رو به‌رو بود، میانگین ارزش هر عرضه اولیه با ۹۶ درصد افزایش به نسبت ۳۷۲/۷۵ میلیون دلار در هر عرضه عمومی رسید.

تعداد پذیرش‌های بدون عرضه اولیه نیز به رکوردهای بالایی از جمله ۱۱۱۳ در سطح جهان، ۱۱۵ در قاره‌ آمریکا، ۸۳۹ در منطقه‌ آسیا اقیانوسیه رسید. در حالی که منطقه EMMA با ۱۵۹ پذیرش بدون IPO رکوردی کمتر از تعدادی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ گزارش کرده بود (یعنی ۳۹۰ پذیرش شرکتی) ثبت کرد.

افزایش سرمایه شرکت‌های از قبل پذیرش شده به ارقام بالای ۴۰۳/۴۶ میلیارد دلار در سطح جهانی و ۱۲۵/۷۵ میلیارد دلار در سطح قاره‌ی آمریکا رسید.

به گزارش‌ تسنیم، ارزش معاملات ابزارهای مشتقه نیز در همه‌ی انواع قراردادها به جز در اوراق آتی مبتنی بر ارز و آتی مبتنی بردر تمام مناطق با افزایش روبه‌رو بود. حجم معاملات این ابزار در مقایسه با نیمه دوم سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۸ درصدی به رکورد ۲۹/۲۴ میلیارد قرارداد معامله شده رسید. حجم معاملات نرخ بهره و قراردادهای اختیار معامله مبتنی بر ETF نیز به ترتیب افزایش ۶۸/۶ و ۴۴/۸ درصدی را شاهد بودند.

کد خبر 438446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =