پیشرانان بازار کدام گروه هستند/ پیش بینی بازار ۲۰ شهریور

گزینه اوراق با درآمد ثابت گزینه مناسبی تا پایان شهریورماه خواهد بود و سرمایه گذاران حداقل بخشی از سبد دارایی خود را به این طبقه از دارایی اختصاص دهند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ به نظر می رسد باتوجه به ابهامات موجود در سیاست های دولت، چه در حوزه اقتصادی و بین المللی؛ بخصوص مذاکرات هسته ای، سرمایه گذاران دست به عصا حرکت خواهند کرد و احتیاط بیشتری می‌کنند.

حسن محمودی، مدیر مجامع و شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با صدای بورس گفت: احتمال ادامه روند نوسانی تا پایان شهریورماه و حتی اندکی کاهش در شاخص کل، دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی شهریورماه نزدیک می شویم و بخشی از بازیگران بازار، به ویژه شرکت‌های سرمایه گذاری و نهادهای مالی که سال مالی آنها پایان شهریورماه است،جهت شناسایی سود انتظار می رود عرضه های خود را افزایش دهند.

مدیر مجامع و شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: با توجه به ابهامات در خصوص نرخ دلار که اندکی کاهشی به نظر می رسد و از طرف دیگر ابهام در سیاست های دولت که به تازگی مستقر است؛ چه در حوزه اقتصادی و بین المللی بخصوص مذاکرات هسته ای، سرمایه گذاران دست به عصا حرکت خواهند کرد و احتیاط بیشتری می‌کنند.

محمودی عنوان کرد: باید توجه کرد پیشران های اصلی بازار در شرایط فعلی، نرخ دلار، قیمت های جهانی کامودیتی و نرخ اوراق بدهی است؛ در این میان قیمت های جهانی دارای ثبات نسبی است، ولی در خصوص قیمت دلار و نرخ اوراق بدهی باید منتظر ماند تا حدودی روزنه های قابل اتکایی در این حوزه بروز کند. (روند قیمت دلار ، نرخ اوراق بدهی)؛ چراکه می تواند در کوتاه مدت باعث تغییر روند بازار شده و پرتفوی سرمایه‌گذاران را متلاطم کند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود سرمایه گذاران بعد از رشد دو ماهه اخیر و کسب سود احتیاط بیشتری داشته باشند و ضمن ذخیره سود سپس نسبت به استراتژی سرمایه گذاری خود با توجه به مولفه های جدید اقدام کنند.

مدیر مجامع و شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: احتمالا گزینه اوراق با درآمد ثابت گزینه مناسبی تا پایان شهریورماه خواهد بود و سرمایه گذاران حداقل بخشی از سبد دارایی خود را به این طبقه از دارایی اختصاص دهند؛ مگر این که اتفاق خاصی در متغیرهای اقتصادی حادث شود که دور از انتظار است.

کد خبر 438392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =