۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
ارزش دلار صعودی شد

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا بالا رفت.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی اروپا در گزارشی با اعلام رضایتمندی از تسریع روند بهبودی اقتصادی در کشورهای اروپایی، برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سال جاری را افزایش داد.

طبق پیش بینی این نهاد، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سال جاری پنج درصد خواهد بود که این رقم، ۰.۴ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است. با این حال بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است نرخ تورم در سال جاری اتمالا بالاتر از محدوده دو درصدی هدف گذاری شده قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید:


شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۰ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۰۹.۸۹۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۴۵ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 438358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =