امسال مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم

ساداتی نژاد گفت: تا پایان سال مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی درباره ذخیره کالاهای اساسی در کشور افزود: با دستور رئیس جمهور و همکاری بانک مرکزی تلاش کردیم که ذخایر راهبردی را به حد مناسب برسانیم تا مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

ساداتی نژاد درباره موضوع برنج هم گفت: از روز شنبه تزریق برنج خارجی به بازار شروع شده و قطعاً در حوزه برنج خارجی و قیمت آن شرایط را بصورت مناسب نگه خواهیم داشت؛ در برنج ایرانی بدلیل خشکسالی امسال کاهش تولید داشتیم که موجب شده نوسان در قیمت بوجود بیاید، ولی قطعاً در حوزه برنج خارجی به اندازه کفایت ذخایر برنج وجود دارد و شرکت بازرگانی دولتی هم از روز شنبه توزیع را در بازار شروع کرده است و این کار را برای تنظیم بازار ادامه خواهیم داد.


بیشتر بخوانید:


وی درباره گندم هم افزود: امسال به‌دلیل خشکسالی کاهش تولید گندم داشتیم که تامین و خرید آن را انجام دادیم و مشکلی هم تا پایان سال در خصوص گندم نخواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی درباره موضوع نهاده‌های دامی و مرغ هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک وزارت راه و شهرسازی، رسوب‌های گمرک را ترخیص می‌کنیم و روند نهاده‌ها و تاخیرهایی که در سامانه بازارگاه وجود داشته را با تامین نهاده کاهش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم از مهر به بعد این روند و تاخیر به حداقل ممکن برسد و مرغداران با خیال آسوده تولید را انجام دهند.

وی گفت: اعتقاد داریم که بازار، بازار رسانی و تنظیم بازار بدست خود تشکل‌ها باید صورت بگیرد و حتما در سیاست گذاری ها، تصمیم گیری‌ها و تنظیم بازار از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

آقای ساداتی نژاد درباره قیمت گوشت قرمز هم افزود: تمهیداتی را درباره تامین گوشت قرمز و خرید دام‌های داخلی با شرکت پشتیبانی امور دام داریم که بزودی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر جهاد کشاورزی درباره میزان رسوب کالاهای اساسی در گمرکات و بنادر گفت: در حال حاضر یک و نیم میلیون تن رسوب کالا داشتیم که با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری اقدام به ترخیص کردیم و یک بخشی از این کالاهای رسوبی، کالاهایی بودند که مشکل تامین ارز داشتند که با تصمیمی که در دولت گرفته شد راه تامین ارز آن‌ها باز شده واز روز چهارشنبه با پیگیری وزارتخانه مشکل ارز آن‌ها هم بر طرف خواهدشد؛ این کالاها شامل کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، کنجاله سویا، ذرت و جو بوده است که با تخصیص ارزی که انجام گرفته این روند تسریع خواهد شد.

کد خبر 438233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =